Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Bosch tinteste o pozitie de lider global in domeniile electrificarii si condusului autonom

Unul dintre cele mai importante domenii spre care se indreapta investitiile Bosch in cercetare si dezvoltare este condusul automat, parte a planului de mobilitate a viitorului, lipsita de accidente. Aici compania urmeaza doua directii de dezvoltare: sistemele de asistenta a soferului, care vor permite ca autoturismele sa fie conduse partial automat (nivelurile 2 si 3 de automatizare), unde producatorul se asteapta la vanzari de doua miliarde de euro in 2019, si condusul fara sofer incepand din urmatoarea decada (nivelurile 4 si 5 de automatizare), pentru care lucreaza circa 4.000 de ingineri si in care Bosch va investi pana in 2022 patru miliarde de euro.

Potentialul condusului automat este foarte mare, analistii prevad ca pana in 2035 vanzarile de tehnologii pentru shared mobility vor ajunge la aproape 160 de miliarde de dolari, iar Bosch va oferi si tehnologie, si servicii pentru aceasta forma de mobilitate, avand deja in portofoliu un ecosistem ce combina produse si servicii pentru rezervari, plata, parcare, incarcare, administrare, intretinere si infotainment.
In 2018, compania a desfasurat 30 de proiecte de electromobilitate, care au valorat cateva miliarde de euro, si pana in 2025 vrea sa creasca pana la cinci miliarde de euro, mai ales ca in acest domeniu nicio alta companie din lume nu este atat de diversificata, asa cm arata Dr. Volkmar Denner, presedintele bordului Robert Bosch GmbH. Concret, producatorul se ocupa de electrificarea tuturor tipurilor de trenuri de rulare, de la biciclete la camioane. In prezent peste un milion de autoturisme din lume sunt echipate cu componente Bosch electrice sau hibrid, iar pe viitor reprezentantii companie estimeaza sa nu mai existe nicio masina electrica pe glob fara o componenta Bosch in interior, mai ales in China, cea mai mare piata din lume cand vine vorba de electromobilitate, unde Bosch deja este lider pe segmentul autoturismelor. Tot aici compania incepe in 2019 productia e-axle, o solutie compact pentru masini electrice, iar la inceputul anilor 2030 20% dintre autoturismele noi vor fi partial electrificate cu sisteme de 48 V, din care Bosch a inceput de curand sa produca tot in China.
In ceea ce priveste transportul de bunuri, pana in 2030 traficul aproape se va dubla, iar cheia este, si aici, electrificarea, in opinia reprezentantului Bosch. Pana in prima parte a anilor 2030 unul din patru vehicule comerciale din lume si aproape unul din trei din China vor fi marar partial electrificate. Portofoliul Bosch pentru transport de marfuri include pachete de 36 V pentru bicicletele cargo, motoare electrice pentru utilitare usoare, e-axle pentru vanuri usoare si grele, axe electrificate pentru semiremorci si, pe viitor, trenuri de rulare pentru camioane de 40 t.
Compania are planuri ambitioase si in ceea ce priveste inteligenta artificiala si trainingul profesional pentru angajati.

Articole similare

Ad