Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ce spun raportorii

Imediat dupa votul din Comisia TRAN, cei trei raportori ai propunerilor de modificare din Pachetul de Mobilitate 1 au sustinut scurte declaratii pentru site-ul Parlamentului European.
Merja Kyllönen
„Cred ca cea mai mare problema este ce se va intampla cu Pachetul, pentru ca partea legata de cabotaj a trecut. Continuam cu Pachetul sau separam cele trei dosare, aceste lucruri trebuie discutate. Este un rezultat trist, pentru ca situatia de pe piata de transport continua. Cei care trioeaza, cei care folosesc soferii, folosesc abuziv sistemul, fac rau, acestia vor continua. Cred ca este o pierdere pentru noi toti.“


Wim van de Camp
„In acest moment avem o piata liberalizata in Europa. Si vedem o multime de reguli care nu sunt in vigoare. De exemplu, unde dorm soferii? Vor dormi intr-un hotel, vor dormi intr-o parcare securizata? Sau vor dormi de-a lungul autostrazilor? Aceste consecinte, alaturi de detasare, cu privire la momentul in care un sofer este sau nu detasat, nu sunt bine puse la punct. Si cu acest Pachet Mobilitate am incercat sa le reglementam mai bine. Dar, intre timp, am incercat sa respectam regulile pietei interne.“

Ismail Ertug
„In ceea ce priveste problemele tarilor periferice, stim ca transportul a migrat in ultimii 15 ani catre state membre din est si sud. Si vrem sa le ajutam spunand-le ca prin aceste reglementari suntem mai stricti cu companiile de tip «cutie postala» si in acelasi timp le oferim in continuare optiuni de a accesa piata europeana de transport. Am cazut de acord ca trebuie sa combatem companiile de tip «cutie postala», am definit clar ceea ce este legat de partea financiara, de locatie etc. Cel de-al doilea lucru este legat de utilizarea necorespunzatoare, asa numitul cabotaj ilegal. Pentru moment cred ca presiunea este foarte mare, in special in acele tari unde logistica ocupa o cota importanta din PIB. De exemplu, Bulgaria are in jur de 15%. De aceea, le-am oferit sa inceapa cu tahograful inteligent, sa inceapa sa combata companiile de tip «casuta postala», si le-am oferit o forma mai buna si o situatie mai liberalizata cand vine vorba de cabotaj.“

Articole similare