Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad

CFR Marfă – proiect de buget: 1.400 de angajați ar urma să fie disponibilizați în acest an

CFR Marfă ar urma să disponibilizeze 1.400 de angajați până la finalul anului, potrivit proiectului de Hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pentru anul 2021. Compania de start, care are o pierdere contabilă din anii precedenți de 2,7 miliarde de lei, se așteaptă la o reducere a cheltuielilor de natură salarială cu 14,47%.

„Pentru anul 2021, Societatea Națională de Transport Feroviar de Marfă <<CFR MARFĂ>> – S.A.   a programat, în proiectul Bugetului de venituri și cheltuieli  pe anul 2021, un rezultat brut pozitiv, în valoare de 33.040 mii lei, urmare a majorării veniturilor din vânzarea activelor corporale cu 335.546 mii lei, a reducerii cheltuielilor cu amortizarea, de la 275.436 mii lei ( anul 2020) la 248.737 mii lei (anul 2021) cu 9,69% și reducerea cheltuielilor de natură salarială de la 283.241 mii lei (anul 2020) la 242.259 mii lei (anul 2021) cu 14,47%, urmare a reducerii numărului de salariați cu 1.400“, se arată în proiect.

De asemenea, sursele necesare finanțării investițiilor pentru anul 2021 au fost estimate în scădere cu 9,69% față de cele realizate la 31.12.2020, de la 275,436 milioane de lei (anul 2020) la 248,737 milioane de lei (anul 2021) şi vor fi asigurate din surse proprii-amortizare. Totodată, cheltuielile pentru investiţii estimate pentru anul 2021 vor fi în creştere faţă de cele realizate la 31.12.2020 cu 172,31%, de la 37,036 milioane de lei (anul 2020) la 100,852 milioane de lei (anul 2021).

Citește și: Infrastructura feroviară românească la pământ? România a reabilitat din bani europeni doar 3 km de cale ferată în ultimii 6 ani

În document se menționează și faptul că, până la închiderea procedurii de concordat preventiv, în martie 2022, se va recupera întreg ajutorul de stat. Pentru a face acest lucru este necesar:

  • aprobarea mecanismului de plată alternativă prin darea în plată, în vederea stingerii ajutorului de stat de către Comisia Europeană;
  • emiterea Ordonanței de Urgență privind modalitatea alternativă de stingere a datoriei prin darea în plată a unor bunuri mobile și imobile;
  • vânzarea de către executorul judecătoresc a tuturor vagoanelor care fac obiectul dosarului de executare nr.194/2018.

Potrivit Organizației Patronale a Societăților Feroviare Private din România, în decembrie 2017, Comisia Europeană a iniţiat o investigație aprofundată pentru a stabili dacă mai multe măsuri luate de statul român în sprijinul societăţii SN CFR Marfă SA au respectat normele Uniunii Europene privind ajutoarele de stat. La finalul lunii februarie 2020, Comisia a constat că CFR Marfă a primit un ajutor de stat declarat incompatibil în valoare de circa 570 de milioane de euro. „În conformitate cu TFUE şi cu jurisprudenţa constantă a instanţelor Uniunii, atunci când se constată că un ajutor este incompatibil cu piaţa internă, Comisia are competenţa de a hotărî dacă statul membru în cauză trebuie să anuleze sau să modifice ajutorul. De asemenea, Uniunea Europeană a susţinut în mod consecvent că obligaţia impusă unui stat membru de a anula ajutorul considerat de Comisie ca fiind incompatibil cu piaţa internă este menită să restabilească situaţia existentă înainte de acordarea ajutorului. Acest obiectiv este atins odată cu rambursarea de către beneficiar a sumelor acordate sub formă de ajutor ilegal şi a dobânzilor de recuperare, acesta renunţând astfel la avantajul de care beneficiase faţă de concurenţii săi de pe piaţă“, au arătat operatorii feroviari privați în urmă cu câteva zile.

Articole similare

Ad