Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Comisia Fiscala Centrala poate decide daca diurnele soferilor trebuie asimilate sau nu veniturilor de natura fiscala

Pentru a vedea daca instantele fiscale au interpretat diferit prevederile Codului fiscal in ceea ce priveste legitimitatea acordarii de diurne soferilor, reprezentantii transportatorilor care dialogheaza cu Ministerul Finantelor Publice (MFP) aceasta chestiune ii roaga pe transportatorii care au avut control fiscal de fond in ultimii doi ani, nesoldate cu decizii de impunere de plata a taxelor si asigurarilor sociale pentru sumele acordate ca diurna soferilor, sa le trimita urgent asociatiilor profesionale din care fac parte sau pe adresa redactiei Tranzit cel tarziu pana joi.
 

Au fost cazuri in care s-a amendat doar depasirea valorii de 2,5 ori a cuantumului diurnei prevazute pentru functionarii de Stat, ceea ce recunoaste, de fapt, legalitatea acordarii de diurne in limita a de 2,5 ori sumele prevazute in Codul fiscal.
De asemenea, ar fi de ajutor deciziile pronuntate de instanta care au obligat firmele de transport sa acorde angajatilor sai diurne.
Toate aceste documente – fie si numai numarul actului de control, nu intregul document de la administratia fiscala – trebuie trimise de urgenta reprezentantilor transportatorilor care dialogheaza cu MFP.
Aceste documente vor fi supuse analizei Comisiei Fiscale Centrale, dupa cum ne-a informat Decebal Popescu, numit purtator de cuvant al breslei de catre companiile care au participat la intalnirea de la Hotelul Hilton din Bucuresti, dinainte de Craciun. „Comisia Fiscala Centrala este singurul organism care va reglementa definitiv modul de interpretare a legislatiei fiscale cu efect atat retroactiv cat si viitor. Termenul avansat de minister pentru emiterea deciziei Comisiei Fiscale Centrale este 15 februarie 2015 ( daca se depune pana vineri documentatia necesara)”.
Separat de problema diurnelor, in uma intalnirii cu ministrul Finantelor, Darius Valcov, s-a programat o noua intalnire pe data de 26.01.2015, pentru transmiterea tuturor propunerilor legislative ale transportatorilor pe parte fiscala, in vederea negocierii lor la elaborarea noului Cod Fiscal. „Propunerile respective, transformate ulterior in legi, trebuie sa aiba la baza crearea de avantaje competitive ale companiilor de transport din Romania. Termenul este strans, prin urmare necesita mobilizare rapida cu propuneri, care vor fi filtrate si analizate de partenerii de la Ernst & Young, urmand a fi sustinute la intalnirea cu reprezentantii Ministerului Finantelor”, a mai spus Decebal Popescu.

Articole similare

Ad