Pe o piata de circa 2.000 de semiremorci noi vandute in fiecare an, Schmitz Cargobull Romania si-a adjudecat in 2014 mai mult de jumatate, fiind lider pe segmentul benelor de cereale si pe cel al frigorificelor, dar si la prelate, unde cei mai multi clienti solicita semiremorci mega pentru transportul de componente auto. La aceste rezultate contribuie si finantarea proprie, Cargobull Finance oferind solutii pentru circa 40% din semiremorcile vandute in 2014.
Pentru anul viitor, producatorul german isi propune sa intre pe piata caroseriilor pentru autovehiculele de distributie medie, fiind in proces de a organiza livrarea kiturilor pentru caroserii cu prelata, frigorifice si bene basculabile direct catre importatorii de autosasiuri.
Pentru Schmitz Cargobull, 2014 a fost un an bun, fiind vandute 1.200 de unitati, din care 800 de prelate, 120 de frigorifice si 150 de basculante.
Cele mai importante cresteri au avut loc la prelate si bene pentru cereale. 50% din prelatele vandute de Schmitz in Romania sunt mega, deoarece industria auto da in continuare mult de lucru transportatorilor de la noi, si unele dintre ele au certificat pentru transport de anvelope – care include si certificat Daimler, si certificat pentru transport de bauturi.
Clientii romani au inceput sa solicite modele tot mai complexe, echipate cu optionale cerute fie de legislatie, fie de catre beneficiari. „Piata a crescut in maturitate, clientii se gandesc mai bine la ce vor folosi semiremorca, stiu ca o vor pastra 5-7 ani, deci nu mai cauta numai livrari rapide, ca in trecut, ci prefera sa inchirieze un vehicul 2-3 luni in asteptarea celui pe care l-au comandat, care sa aiba exact specificatiile dorite“, remarca Eugen Stan, directorul general al importatorului Schmitz Cargobull in Romania. „Inca se pune presiune pe obtinerea celui mai mic pret, din cauza concurentei puternice de pe piata, dar sunt si clienti care, dupa ce au folosit aceasta marca, nu aleg o alta doar pentru o pseudo-economie de 200-300 de euro.”
In ceea ce priveste vanzarile de semiremorci frigorifice, ele au fost la nivelul din 2013, desi initial asteptarile erau mai mari, dar Schmitz a fost in continuare lider detasat (cu o cota de circa 80%) pe o piata care nu a numarat in total mai mult de 150 de unitati. „E singurul domeniu care a fost sub asteptarile noastre, dar poate in 2015 se va dezvolta mai mult. Avem un model care si-a dovedit in ultimii ani calitatile si, in urma imbunatatirilor aduse, acum se comporta impecabil si clientii il apreciaza tot mai mult.”
Stocurile, lozul castigator pe segmentul cerealelor
In ceea ce priveste benele pentru cereale, Schmitz a livrat atat catre clienti mai vechi din portofoliu, cat si catre firme noi. Potrivit lui Eugen Stan, compania a avut anul trecut cu circa 40% mai multi clienti noi decat in 2013, majoritatea avand in flota 3-5 camioane.
Vanzarile de bene basculabile pentru cereale au mers bine de-a lungul intregului an, dar rezultatele bune obtinute de Schmitz …