Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Două luni consecutive de scădere – deși nu semnificativă – a tarifelor spot din Franța

În septembrie Franța a intrat într-o perioadă de declin caracterizată de criza energetică și de anunțul că trebuie redusă încălzirea cu câteva grade în birouri, acasă și chiar la piscină, apoi de cozile de la benzinării (în primul rând de la Total) și de consumul gospodăriilor care a continuat să scadă, de data aceasta cu 3,5%, în toate lanțurile de retail (hipermarketuri, magazine de proximitate și comerț electronic), potrivit celui mai recent studiu al cercetătorului de piață IRI.

În aceste condiții, tarifele de transport rutier de mărfuri au înregistrat în septembrie o a doua scădere consecutivă, așa cum arată indicele Upply Freight. Declinul este totuși limitat la 0,2% față de august, ceea ce în opinia specialiștilor Upply ridică semne de întrebare, deoarece estimarea era că prețurile de transport ar fi urmat să scadă cu 0,8% față de august și cu 10,2% față de iunie. Deci ele nu par să aibă legătură motorina pentru că, dacă ar fi urmat scăderea prețului acesteia, ar fi fost cu 3,6% mai mici.

Concluzia este că există o rezistență destul de puternică împotriva declinului care are loc. Indiferent de echilibrul cerere-ofertă, este evident că, într-un sector cu marje de profit foarte scăzute, transportatorii nu au de ales decât să transfere în tarife creșterea diferitelor costuri, concluzionează analiza Upply.

Articole similare

Ad