Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad

E riscant ca transportatorul să preia rolul importatorului

Există firme de transport care își asumă rolul de proprietar al mărfurilor, în locul importatorului, pentru a traversa mai rapid granița cu Anglia, însă acest procedeu este riscant, spun specialiștii, pentru că în cazul unor litigii cu autoritățile vamale sau al unor controale ulterioare, firma devine răspunzătoare în tandem cu importatorul. „Modalitatea prin care transportatorii aleg să își reprezinte clienții în fața vămii, direct sau indirect, atrage obligații pentru ei. Este adevărat, întârzierea apariției documentelor sau neprezentarea lor la timp pot provoca întârzieri și blocaje în lanțul de aprovizionare, iar dacă vehiculele staționează mai mult în frontieră, pot atrage costuri adiționale de transport“, a explicat Cosmin Dincă, Senior Consultant Global Trade Advisory Ernst & Young, în cadrul videoconferinței Tranzit „Brexit dă bătăi de cap atât exportatorilor, cât și importatorilor. Transportatorii sunt la mijloc.“

Temându-se de toate aceste dificultăți vamale, atât la nivelul României, cât și al Regatului Unit, în primele luni micii importatori și exportatori au preferat să-și amâne livrările sau chiar să sisteze schimburile comerciale, subliniază Cosmin Dincă.

Articole similare

Ad