Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ultima etapă a Dakar 2022, de la Bisha la Jeddah, a avut 516 km de legătură și 164 km de cursă specială – cea mai scurtă cursă specială de la ediția din 2022. Ea a fost câștigată de Dmitry Sotnikov, la 32 de secunde de Martin Macik (la volanul IVECO) și de Ignasio Casale (Tatra), la 1’01”, astfel că pilotul Kamaz obține a doua sa victorie la Dakar, după cea din 2021, și, ca și anul trecut, își adaugă în palmares încă cinci victorii de etapă după cei peste 4.200 km de drum parcurși la ediția din 2022. Pe locul al doilea a fost Eduard Nikolaev (Kamaz), la 9’58”, pe al treilea Anton Shibalov (Kamaz), la 1:11:11, iar pe al patrulea, Andrey Karginov (Kamaz), la 1:49:55. Următorii doi piloți, ambii la volanul unor camioane IVECO, au sosit la mai puțin de patru ore de lider: Janus Van Kasteren la 3:08:30 și Martin Van Den Brink, la 3:41:32.

Ultima etapă era prea scurtă pentru a schimba rezultatele înregistrate până atunci, deși diferența dintre Sotnikov și Nikolaev era minimă, circa 10 minute. Traseul a fost reprezentat de serpentine prin munți, fără dune, prin canioane mici și drumuri cu pietriș, pe care bătea vântul cu putere, și unde navigația era foarte dificilă. Și nisipul stârnit de mașinile din față a pus mari probleme pentru concurenți, limitându-le vizibilitatea, ceea ce, pe un teren cu pietre ascuțite și schimbări dese de direcție, chiar era o provocare pentru navigatori.

Totuși, a fost o etapă fără surprize neplăcute, astfel că nici clasamentul general de după 11 etape nu a suferit modificări în partea sa superioară.

Ultima dată când Kamaz a obținut primele patru poziții la Dakar a fost în 2021. În ceea ce privește titlul, el a fost câștigat de ruși pentru a 19-a oară de când participă la acest raliu.

Ultima dată când Kamaz a obținut primele patru poziții la Dakar a fost în 2021. În ceea ce privește titlul, el a fost câștigat de ruși pentru a 19-a oară de când participă la acest raliu.

Etapa a 11-a a Dakar, penultima din acest an, a fost o nouă buclă, cu plecare din Bisha și întoarcere în același loc, și a avut 346 km de cursă specială și 155 km de legătură. Victoria i-a revenit lui Eduard Nikolaev (Kamaz), la 15 secunde de Andrey Karginov (Kamaz) și la două minute de Dmitry Sotnikov (Kamaz). Acesta din urmă continuă să fie lider în clasamentul general, la 8’18” de Nikolaev și la 1:04:50 de Anton Shibalov (Kamaz). Karginov ocupă locul al patrulea, la 1:47:34 de lider, un alt concurent este la mai puțin de trei ore de Sotnikov, un altul la mai puțin de patru ore și apoi decalajele tot cresc.

A fost una dintre cele mai dificile etape speciale din acest an. În prima ei parte era foarte ușor să te rătăcești încă de la primii kilometri prin nisipul din albiile secate ale râurilor și din canioanele unde bătea vântul cu putere. Apoi praful fin împiedica mișcarea celor aflați în spate. Și în orice moment pietrele și tufișurile puteau opri înaintarea. Segmentul cu dune uriașe, de zeci de metri, din categoria a treia, avea 60 km lungime, iar dacă urcarea acestora era vizibilă de departe și piloții își puteau face din timp o strategie, coborârea era bruscă și în unghi ascuțit, punând în pericol echipajele și vehiculele. În sfârșit, dunele mai mici de la finalul traseului împiedicau atingerea unor viteze bune și solicitau abilitățile tehnice ale piloților.

Anton Shibalov (Kamaz) a avut probleme cu sistemul de evacuare, probabil din cauza terenului foarte dificil, și a pierdut mult timp cu reparațiile, iar Sotnikov s-a blocat la baza unei dune înalte și Nikolaev a oprit să-l salveze – deși era rivalul său în clasamentul general – dovedind că piloții Kamaz lucrează ca o echipă în situații dificile.

Nikolaev avea să declare că a fost o etapă dificilă și interesantă, care i-a amintit de anii în care raliul se desfășura în Argentina sau Peru. Ultima etapă a competiției din acest an, de la Bisha la Jeddah, are 516 km de legătură și 164 km de cursă specială – cea mai scurtă cursă specială de la ediția din 2022.