Noul Duster, modelul emblematic SUV al mărcii, va fi expus în premieră la Salonul Auto de la Geneva 2024. De asemenea, modelul SUV aduce în prim-plan a treia generație a acestui vehicul, dezvoltată pe platforma CMF-B. Caracterizat prin designul său robust, Duster se face remarcat și prin oferta sa variată de motorizare, care include opțiuni, precum GPL ECO G100, HYBRID 140 și TCe 130 mild hybrid.
De-a lungul celor 14 ani de carieră, Duster a fost vândut în peste 2,2 milioane de exemplare și a rămas un model de familie cu un raport preț/prestații excelent, având un preț de plecare de 18.800 de euro în România.
Noul Spring, model electric, impresionează cu designul său nou atât la exterior, cât și la interior, fiind singurul model electric în Europa sub o tonă. Spring oferă o capacitate de încărcare generoasă și dispune de numeroase echipamente ingenioase, inclusiv un tablou de bord digital personalizat și un ecran central multimedia de 10″. Cu motorizări de 45 CP pe versiunile Essential și Expression și 65 CP pe versiunile Expression și Extreme, Dacia Spring rămâne accesibilă, consolidându-și poziția drept modelul electric cu cel mai bun raport preț/prestații pe piața europeană.
De asemenea, la Salonul Auto de la Geneva, Dacia va expune prototipul Sandrider, care va participa din 2025 la raliul Dakar și în Campionatul mondial de Rally-Raid.
Dacia continuă să redefinească esența sa, concentrându-se pe cele trei elemente cheie ale identității de brand: Essential but Cool, Robust & Outdoor și Eco-Smart.
Aderând la o strategie perfect aliniată cu participarea la raliul Dakar, un veritabil laborator tehnologic, Dacia își consolidează angajamentul în promovarea mobilității cu emisii reduse de carbon. Prototipul Sandrider ilustrează acest angajament, utilizând combustibil de sinteză de la Aramco și inspirându-se din experiența echipei care va concura la Dakar, menținându-se fidel ADN-ului mărcii Dacia.
De asemenea, Sébastien Loeb va fi prezent la standul Dacia în ziua de 26 februarie 2024, între orele 10:00 și 10:30. În plus, la Salonul Auto de la Geneva, Dacia va prezenta gama sa completă, adaptată la noile reglementări GSR2.
Foto: Dacia
Anul trecut, Dacia a înregistrat 46.124 de înmatriculări de vehicule pe piața din România, o creștere de 14,8%, comparativ cu 40.179 de unități față de anul precedent.
Astfel, Dacia își menține poziția de lider detașat cu o cotă de piață de 28,6% din totalul înmatriculărilor de vehicule noi în țară.
Toate cele cinci modele din topul celor mai vândute 5 modele din România în 2023, au fost Dacia, conduse de Logan, urmat de Duster și Sandero.
Dacia dovedește pertinența ofertei, adaptată unei categorii largi de clienți, atât persoanelor fizice, cât și utilizatorilor de flote.
În clasamentul vânzărilor, modelul Logan conduce cu 14.269 de unități, în creștere cu 25% față de cele 11.401 de vehicule înmatriculate în 2022.
Înainte de intrarea în fabricație a unei noi generații, Duster a marcat o performanță foarte bună pe piața românească, ocupând locul al doilea în topul vânzărilor, cu 10.908 de unități, peste rezultatul anului anterior (10.161 de vehicule).
Versiunea „Extreme” a reprezentat 34% din vânzările Duster, beneficiind de cel mai ridicat nivel de echipare din gamă și de elemente de design specifice outdoor. Mai mult, două treimi din clienții Duster au ales versiunea cu tracțiune integrală în 2023.
Pe locul al treilea s-a situat Sandero, marcând 9.896 de unități (+16,9% față de cele 8.492 de vehicule vândute în 2022). Versiunea Stepway înregistrând cea mai mare parte a vânzărilor (92%).
Spring s-a evidențiat ca cel mai popular model electric cu 6.875 de unități vândute și cu o cotă de piață de aproximativ 43% în segmentul vehiculelor 100% electrice. Versiunea Spring 65, lansată la începutul anului trecut cu noul motor, mai puternic, a reprezentat 49% din vânzările modelului.
Jogger s-a impus drept cel mai popular vehicul de familie de pe piața locală cu până la 7 locuri, ajungând pe locul cinci în clasamentul celor mai vândute modele din România, cu 4.175 de unități înmatriculate în 2023. Primul vehicul full-hibrid produs în România, în versiunea Hybrid 140, a reprezentat 17% din totalul vânzărilor.
În 2024, a treia generație a modelului Duster ar putea fi comandată de clienții din România, în primele zile ale lui martie, cu livrări înainte de jumătatea anului.
Modelul Spring va fi îmbunătățit în acest an, ceea ce ii va consolida atractivitatea în segmentul vehiculelor electrice accesibile.
În acest an, rețeaua comercială Dacia din România va încheia procesul de modernizare prin adoptarea noii identități vizuale a mărcii atât la exterior, cât și la interiorul tuturor showroom-urilor.
02.10.2020
Ultimul număr: Aprilie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit