Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

„Am avut și avem în continuare un final de an incandescent, deoarece noi suntem convinși că în fiecare am dăm examenul nostru anual care începe odată cu Black Friday și se termină, în acest an, pe 23 decembrie, fiind o perioadă destul de aglomerată pentru noi”, a declarat Adrian Mihai.

Black Friday, cea mai importantă campanie de discount din România a reprezentat și în acest an un vârf în activitatea de curierat deși apetitul românilor pentru achiziții la reducere a fost diferit față de anii precedenți.

„Ca idee, în weekendul de Black Friday au avut în jur de 1.150.000 de expediții, de vineri până luni, deși într-un weekend normal sunt aproximativ 600.000-700.000 de expediții. Deci a fost o creștere destul de mare în acea perioadă, curierii noștri fiind foarte prinși și având extrem de multe colete de livrat.”

Topul vânzărilor de Black Friday a fost deținut de anvelope, pe următoarele locuri în clasamentul celor mai mari vânzări situându-se produsele de fashion și electrocasnicele mici.

Creșterea cea mai mare, de aproximativ 35%, s-a înregistrat pentru anvelope și asta pentru că, în general, magazinele, vulcanizările și service-urile care vindeau cauciucuri, în anii trecuți își făceau stocuri, dar în acest an nu s-a mai întâmplat acest lucru, deoarece știau că există stocuri și viteza de livrare a curierilor este foarte bună: coletele se primesc a doua zi după livrare. Anul acesta vulcanizările și service-urile de roți au avut depozitele goale, iar în momentul în care a venit zăpada, toți au început să își dorească rapid cauciucurile, iar, astfel, au creat curierilor destul de multe probleme pentru a putea satisface această cerere uriașă peste noapte. Și asta pentru că anvelopele trebuie să fie sortate manual, nu pot intra pe sorterele automate. Din acest motiv procesul de pregătire a livrării nu e la fel de ușor de făcut ca în cazul unui obiect mai mic. În plus, pentru fiecare autovehicul, oamenii comandă două sau patru cauciucuri și, astfel, se putea închide o comandă numai dacă se găsea spațiu suficient în vehiculul de livrare pentru un multiplu de 4 anvelope

Primele estimări au arătat că Black Friday 2023 a generat venituri cu 12-15% mai mari față de campania de anul trecut. „Anul acesta, am avut munți de cauciucuri în depozite. Am livrat zeci de mii de anvelope cumpărate de Black Friday”, a explicat Adrian Mihai, CEO FAN Courier.

FAN Courier investește în continuare sume importante în extindere teritorială – depozite, echipamente, flotă – mijloace alternative de livrare, cât mai sustenabile, dar și în digitalizare. În acest an, bugetul de investiții al FAN Courier a fost de aproape 35 milioane de euro, fiind realizate achiziții de autovehicule (unele dintre ele comandate anul trecut), automatizări în depozitele proprii – ținând cont de lipsa forței de muncă – și s-au continuat proiectele de digitalizare, care urmăresc nu numai eficientizarea proceselor companiei, ci și îmbunătățirea experienței clientului care folosește serviciile companiei. În acest sens, FAN Courier a lansat un website nou și un update al platformei selfAWB, implementând și o nouă aplicație mobilă care, prin funcționalitățile multiple pe care le conține, devine un „asistent modern de curierat, mereu la îndemână”. Cu ajutorul aplicației mobile, clienții își pot gestiona și controla mai ușor expedierile: pot urmări livrările, pot chema curierul, pot accesa istoricul coletelor trimise și primite etc.

Cea mai mare investiție în derulare este depozitul din Ștefănești, început de anul trecut și care va fi finalizat în 2024.

„Dezvoltat pe o suprafață de 26.000 mp, noua investiție va cuprinde un depozit dedicat pentru fulfillment, care va acoperi 66% din suprafața construită și un spațiu dedicat exclusiv serviciului FANbox. Astfel, de anul viitor, vom dezvolta o echipă specială de curieri care vor face livrări exclusiv la lockere. Această strategie va avea un impact pozitiv atât pentru clientul final, cât și pentru productivitatea noastră. Creșterea productivității va fi susținută de automatizare, depozitul dedicat livrării la lockere fiind prevăzut cu propria bandă de sortare, cu brațe robotizate. Investiția în acest al treilea depozit de la Ștefănești va fi una dintre cele mai mari investiții ale companiei din ultimii ani, estimările noastre de acum fiind de peste 35 de milioane de euro”, a declarat Neculai Mihai, cofondator FAN Courier.

În prezent FAN Courier a instalat circa 1.300 de lockere instalate, urmând să fie instalate până la 2.000 de  lockere până la jumătatea anului viitor. Investiția în lockere a ajuns la aproape 20 de milioane de euro.

Alți 10.000 m² din acest depozit sunt dedicați pentru fulfillment, deoarece FAN Courier își propune să atragă aici clienți care au nevoie de fulfillment, fiind astfel un depozit-suport pentru activitățile de curierat.

O altă investiție importantă în pregătire este depozitul de la Sibiu, care va fi o replică a depozitului pe care FAN Courier îl deține deja la Cluj sau la Brașov. Și depozitul din Sibiu va include o zonă de fulfillment, deoarece poziția geografică a Sibiului oferă avantaje bune de livrare către celelalte zone ale țării.

Compania s-a concentrat în acest an și pe dezvoltarea serviciilor de out-of-home delivery, ajungând la o rețea de 2.500 de puncte de ridicare și predare colete în rețeaua Collect Point.

Excelența operațională și creșterea gradului de satisfacție al clienților rămâne în continuare în focusul principal, motiv pentru care a fost consolidată echipa din operațional prin cooptarea de specialiști cu noi competențe. Efectul implementării acestei strategii a fost creșterea procentului de livrări în 24 de ore și o diminuare a ratei de „damage”. Creșterea gradului de satisfacție al clienților rămâne un obiectiv important pentru FAN Courier și în 2024.