Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

… așa cum informează asociația de transport și logistică TLN. Iar Peter van der Maas, președintele executiv al companiei, explică în fel se distinge aceasta de competiție și arată că „suntem un petrolier din punct de vedere al dimensiunii, dar o barcă de mare viteză când vine vorba de luat decizii“.

DSV are patru locații în Olanda și de curând a început să testeze un sistem robotizat de picking. „Sigur că mecanizarea înlocuiește oamenii“, subliniază vicepreședintele DSV Olanda, „dar trebuie să continuăm cu mecanizarea și atunci vom avea nevoie și de mai mulți oameni, mai ales ingineri, dar și alți angajați pentru depozite, deși în prezent sunt greu de găsit. Faptul că suntem o firmă de top ne ajută în recrutare, dar această poziție nu este un scop în sine, ci o vedem ca pe o recunoaștere a muncii noastre.“ DSV are o cultură în care antreprenorialul și proprietatea se întrepătrund, deci, dacă un angajat are idei bune, i se pun la dispoziție mijloacele prin care să le dezvolte. Cu alte cuvinte, compania atrage mai ales persoane cu spirit antreprenorial, dar care nu vor să aibă propria firmă. Și în plus există numeroase cursuri de pregătire pentru angajați, pentru a se crea o cultură în care să se facă mâine ceva puțin mai bun decât azi.

Reprezentantul DSV mai explică faptul că inovația începe atunci când un angajat este supărat de ceva și se gândește că acel lucru se poate face și altfel, așa că vine cu idei legate de tehnologii sau de partea operațională. De exemplu, șoferii de camion erau nevoiți să meargă pentru documente de la locul de încărcare la birouri, dar angajații DSV, enervați de această situație, au avut ideea de a instala imprimante la platformă, ceea ce economisește timp pentru toată lumea. Sau un angajat a verificat dacă se poate înfășura la fel de bine un palet de trei ori cu plastic, nu de patru ori, și pentru că s-a putut acum se economisește 25% din cantitatea de plastic, ceea ce contribuie și la sustenabilitate.

Compania este recunoscută pentru numeroasele inovații pe care le folosește, inclusiv digitalizarea managementului lanțului logistic – colectarea de informații despre containere, disponibile și pentru clienți, pentru a se ști unde sunt și când ajung la destinație și a fi pregătit personalul care să le recepționeze. În plus, pentru fiecare operație se calculează exact cât CO2 se emite și ce costuri sunt.

Pentru Schmitz Cargobull, anul financiar de la 1 aprilie 2020 până la 31 martie 2021 a fost influențat de criza sanitară, dar compania a reușit, datorită faptului că a luat măsuri rapide și s-a concentrat asupra soluțiilor, să aibă rezultate totale pozitive și să își păstreze poziția de lider al pieței europene de semiremorci. Aceasta a produs 42.470 de vehicule și a avut o cifră de afaceri de 1,74 de miliarde de euro, cu 5.700 de angajați, iar față de anul anterior EBITDA a crescut cu 18,7 milioane de euro, până la 102,3 milioane de euro. Totuși, scumpirea materiilor prime a influențat mult profitabilitatea în anul financiar actual, 2021/2022.

Dacă în prima jumătate din 2020 Schmitz a avut parte de mai multe anulări de comenzi decât de noi comenzi, în partea a doua a anului vânzările au crescut rapid, dar, pe fondul situației incerte din supply chain, piața a avut o revenire în formă de V, ceea ce a adus provocări majore în toate domeniile.

Schmitz a lansat anul trecut șasiul optimizat din punct de vedere al greutății proprii și prelatele aerodinamice EcoGeneration cu trei modele, EcoFIX, EcoFLEX și EcoVARIOS, și s-a concentrat asupra dezvoltării de sisteme electrice/electronice, mai ales telematice și pentru controlul frânării, avansând cu digitalizarea produselor sale și cu implementarea sistemelor telematice chiar mai rapid decât și-a propus.

Iar Consiliul Director continuă să urmărească obiectivele de bază conținute în Strategia 2025, în primul rând ca Schmitz să fie lider mondial în soluții de transport și lider european la semiremorci cu prelată, dube și basculante și să aibă vânzări de peste trei miliarde de euro. Iar inovațiile și serviciile stau la baza creșterii pe care o urmărește compania. De exemplu, ca parte a strategiei „100% Smart“, toate semiremorcile frigorifice S.KO COOL SMART, semiremorcile cu prelată S.CS SMART și izotermele S.KO EXPRESS SMART vor fi echipate standard cu sisteme telematice TrailerConnect®.

Sustenabilitatea joacă și ea un rol important în strategia companiei: datorită prelatelor EcoGeneration lansate în 2020/2021, clienții vor beneficia de reduceri ale consumului de carburant și ale emisiilor de CO2 și își vor reduce amprenta de carbon. Iar duba electrică S.KOe cu agregat frigorific electric S.CUe reduce și ea emisiile de CO2, primele astfel de vehicule fiind testate deja în condiții reale.

În plus, raportul de sustenabilitate pregătit în acest an pune bazele sistematizării viitoare a activităților sustenabile în întreaga companie, ilustrând cum abordează Schmitz managementul mediului și al energiei.

Președintele Bordului Schmitz Cargobull, Andreas Schmitz, declară, în condițiile actuale de piață, că, în ciuda nesiguranței, a numărului redus de ore de muncă și a restricțiilor legate de întâlniri și călătorii, compania și-a continuat proiectele strategice, iar prioritatea sa este să rămână un partener de încredere și inovator și să-și securizeze afacerea pe termen lung.