Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

După prima jumătate a acestui an, compania aeriană HiSky anunță o creștere de 42% a numărului de pasageri transportați față de aceeași perioadă din 2023. În intervalul ianuarie-iunie 2024, HiSky a transportat 767.000 de persoane, cu aproximativ 227.000 mai multe decât în primele șase luni din 2023.

Cele mai populare zboruri accesate de pe aeroportul Otopeni au fost cele interne între București și Cluj Napoca, cu aproximativ 50.000 de pasageri, și între București și Timișoara, cu circa 44.000 de pasageri. Creșterea înregistrată de compania HiSky a fost impulsionată și de lansarea zborurilor directe long courier pe ruta București – New York și a celor în regim charter către destinații îndepărtate din Africa și Asia. De asemenea, HiSky a devenit primul operator român cu aeronave wide-body, transportând peste 10.000 de pasageri către Zanzibar și Maldive, iar, în numai o lună de la deschiderea rutei regulate, nu mai puțin de 3.000 de pasageri au zburat, fără escală, înspre sau dinspre Statele Unite ale Americii.

HiSky, cu o flotă de opt aeronave, operează zboruri din România și Republica Moldova de pe aeroporturile București, Cluj Napoca, Timișoara, Satu Mare, Iași, Oradea și Chișinău, acoperind 31 de rute directe și 23 de rute cu conexiune. În prima jumătate a lui 2024, 60% dintre pasageri au călătorit din România, în timp ce 40% din Republica Moldova. Pe lângă zborurile regulate, HiSky se menține lider pe piața zborurilor charter, colaborând cu agenții de turism pentru a oferi zboruri către cele mai populare destinații de vacanță.

„Parcursul nostru, de până acum, a făcut ca la fiecare perioadă de raportare să înregistrăm o creștere substanțială și, iată că reușim, de doi ani, să ne menținem în topul companiilor aeriene din regiune. Suntem însă cu atât mai mândri de rezultatele primului semestru al anului 2024 cu cât vorbim despre o schimbare în obiceiurile de călătorie ale pasagerilor. Avem valori de trafic impresionante pe rutele interne, așa cum am și prevăzut că se va întâmpla, atunci când am lansat aceste curse, și, în plus, un număr mare de pasageri care aleg să exploreze dincolo de Europa. Ne bucurăm că facilitățile pe care le-am creat – un program stabil și accesibil pentru legătura între principalele orașe și București, zboruri cu conexiune și călătorii fără escală, pe distanțe lungi – au contribuit nu doar la dezvoltarea companiei, ci a întregii piețe de transport aerian.”,

a precizat Iulian Scorpan, CEO HiSky.

Compania TAROM a ajuns la un acord cu reprezentanții personalului navigant, asigurând derularea operațiunilor în regim normal, în urma anulării a numeroase zboruri TAROM din cauza declarațiilor personalului navigant de inapți pentru zbor.

Dialogul a continuat între Consiliul de Administrație al companiei și reprezentanții personalului navigant, ajungându-se la un consens privind aspectele salariale. Măsurile convenite vor fi negociate în cadrul Contractului Individual de Muncă.

În dimineața zilei de 9 iulie, toate zborurile regulate, interne și externe, s-au desfășurat conform programărilor. Compania depune toate eforturile pentru a reduce impactul asupra planurilor de călătorie, oferind alternative pentru pasagerii afectați. De asemenea, echipa de asistență se află în contact direct cu pasagerii pentru a oferi informații despre reprogramarea zborurilor, rambursări sau alte opțiuni disponibile.