Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Fabrica din cadrul fabricii

Cu un total de 450.000 de unitati fabricate anual, nu doar la Neu-Ulm, ci si in Turcia si Mannheim Daimler Buses este cel mai mare producator de scaune pentru autobuze si autocare din Europa.
Anual, aproape 200.000 de scaune pentru autobuzele si autocarele Setra si Mercedes-Benz sunt produse la Neu-Ulm, in imediata vecinatate a liniilor de productie a vehiculelor. In cadrul fabricii este esential ca produsele sa ajunga la vehicule conform programului stabilit si specificatiilor impuse de client, neexistand conceptul scaunelor produse „de-a gata“ inaintea unei comenzi pentru un vehicul.
 

Cu o suprafata de 5.000 m2, capacitatea maxima de productie este de 1.500 unitati, suficiente pentru 30 de vehicule, de la scaunele „Transit“ simple, destinate autobuzelor urbane si interurbane, pana la modelele de lux „Ambassador“, care necesita mai multe cusaturi.
Pentru productia anuala a 200.000 de scaune sunt utilizati 500.000 m2 de piele, imitatie de piele si diverse tesaturi.
Primul pas pentru productia unui scaun consta in taierea materialelor automat cu o freza cu o lama oscilanta care se misca cu 50 cm/sec, taind pana la sapte straturi de material suprapuse si acoperite cu un strat de folie care produce un efect de vacuum, pentru precizia taieturii.
Pasul al doilea consta in reasamblarea bucatilor de material taiate si coaserea acestora. In atelierul de cusut lucreaza 16 muncitori si fiecare husa este cusuta cap-coada de unul singur. Masinile de cusut industriale pe aer comprimat au o viteza de 3.000 de cusaturi/minut. Scaunele pentru soferi si ghizi sunt tapitate si montate intr-un sector separat, pentru ca, pe langa elementele de confort, cum ar fi incalzirea, mai este necesara si montarea sistemelor de siguranta, cum ar fi Lane Keeping Assist.
Al treilea sector al fabricii este reprezentat de tapitarea spatarelor. Aici, la sase posturi de lucru, husele imbraca mulajele de spuma, proces ghidat de un sistem laser. De aici, scaunele mai trec prin 16 etape pentru montarea celorlalte elemente: manere, masuta, suport pentru pahar sau buzunare pentru bagaje.
Scaunele sunt gata pentru a fi montate in vehicul abia dupa ce trec testele a doua „porti de calitate“. In prima faza, spatarele sunt verificate pentru a identifica eventualele defecte. In faza urmatoare, perna, spatarul si cadrul metalic sunt asamblate pentru a forma scaunul. Produsul finit trebuie sa treaca de-a doua „poarta de calitate“, inainte de a fi transportat cu ajutorul unei linii controlate electronic in hala de productie, unde sunt introduse in vehicul prin fata, inainte de montarea parbrizului.

Articole similare

Ad