Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Girteka Logistics si-a propus sa se extinda agresiv in UK dupa Brexit

Cel mai mare proprietar de camioane din Europa este pregatit pentru o expansiune agresiva in Marea Britanie, in pofida unui posibil haos care se va manifesta pe termen scurt dupa un Brexit fara acord. Grupul lituanian Girteka Logistics, care detine si opereaza aproape 7.000 de camioane in toata Europa, a declarat ca problemele care vor aparea in apropierea unor porturi precum Dover vor fi temporare si, ca urmare, este gata sa investeasca imediat ce acestea vor fi eliminate. „Brexit este o oportunitate enorma. Ne dorim sa intram pe piata din Marea Britanie. Singurul motiv pentru care nu investim mai mult este incertitudinea, insa Marea Britanie va fi in continuare o piata atractiva pentru noi”, a declarat pentru Financial Times Kristian Kaas Mortensen, director responsabil cu parteneriatele strategice ale Girteka.

Asta arata ca vor exista oportunitati de transport in urma Brexit. Spre deosebire de marii jucatori la nivel mondial, precum DB Schenker si DSV, Girteka are toate camioanele in proprietate si si-a format o baza in Germania, de unde acum este cu ochii pe Marea Britanie. „Proprietarii de camioane bazati pe active, precum Eddie Stobart, sunt provocati de aceste schimbari geopolitice. Acesta este momentul favorabil pentru noi ", a spus Kristian Kaas Mortensen.
Chiar daca nu se asteapta la probleme si blocaje de trafic indelungate in jurul porturilor, Kristian Kaas Mortensen recunoaste ca ar putea aparea, din cauza cozilor, lipsuri de alimente, medicamente si alte produse. „Ar trebui sa fie probleme pe termen scurt, pentru ca in momentul in care oamenilor li se va face foame, se va gasi o solutie.Cand totul va fi clar, vom investi in capacitate suplimentara catre si din Marea Britanie, precum si in transportul intern din Marea Britanie.”
Industria logistica este foarte fragmentata, primii 10 jucatori mondiali controland doar 10% din piata de transport rutier din UE. Mortensen a declarat ca o companie medie din UE detine sapte camioane, in timp ce Girteka vizeaza un parc de 10.000 de unitati pana in 2021. Compania lituaniana care a avut venituri de 764 milioane de euro anul trecut si a obtinut un profit net de 19 milioane de euro, este axata pe logistica in Rusia, in tarile nordice si restul Europei. Mortensen a declarat ca are o experienta vasta de trecere a granitelor intre tarile UE si non-UE, inclusiv spre Rusia, Norvegia, Elvetia si Ucraina. „Trecerile de frontiera nu sunt o problema. Trecerea granitei Regatului Unit nu va fi mai dificila decat a altor frontiere din zona UE”, a adaugat el. Girteka are peste 13.000 de soferi si propria sa academie de instruire si formare.

Articole similare

Ad