Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Guvernul Franței lasă în coadă de pește toate solicitările sindicatului FO/UNCP, agravând criza de personal

Federația Națională a Forței de Muncă din Transport și Logistică din Franța (FO/UNCP) atrage atenția guvernului și patronatelor, de câteva luni, asupra problemelor care afectează salariații din transport și activități conexe transportului. În cazul acestora practica este de a li se oferi salariul minim orar din Franța, dar Federația refuză să semneze acorduri salariale care să mențină această profesie la un nivel atât de jos, în timp ce patronatele nu se simt presate să negocieze creșteri salariale.

Federația a solicitat al 13-lea salariu pentru angajații din transport, dar nu a primit răspuns pozitiv, iar pentru cei din logistică s-a acceptat această cerere, dar cu condiția ca al 13-lea salariu să includă toate primele și așa numitul „contract de șantier“. Pentru celelalte domenii (mutări, transporturi sanitare ș.a.) nu există nicio grabă să se crească salariile, deși deficitul de personal în transportul rutier și în domeniile conexe este în Franța de aproape 70.000 de oameni.

În aceste condiții, FO/UNCP se întreabă ce au de gând patronatele și dacă nu cumva vor, așa cum sugerează și IRU, să aducă migranți pentru compensarea deficitului de forță de muncă. Or, pentru FO/UNCPO nu aceasta este soluția.

Sindicatele încearcă să negocieze și ceea ce se numește în Franța „congés de fin d’activité (concediu la final de activitate, CFA), dar nici aici guvernul nu își asumă nicio responsabilitate și nu arată clar dacă vrea ca CFA să continue, ci singurul lucru pe care îl spune patronatelor și sindicatelor este să negocieze un nou acord. Or, asta nu se poate face câtă vreme nu se știe dacă vor fi fonduri, deoarece costul CFE ar fi de 305 milioane de euro.

Și în ceea ce privește costurile de transport temerile sindicatului sunt tot mai mari, deoarece de la 1 ianuarie 2022 cheltuielile de cazare și masă ale șoferilor vor fi supuse contribuțiilor și impozitelor dacă nu se aduce dovada cazării și luării mesei. Ceea ce arată că Ministerul de Finanțe consideră memorandumul FO/UNCP referitor la aceste cheltuieli învechit și neconform.

Mai mult decât atât, guvernul nu vrea să răspundă, nici acum, la solicitările sindicatului legate de obținerea permisului de conducere pentru șoferii profesioniști.

Articole similare

Ad