Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Intrarea în Schengen a României și Bulgariei aduce timpi mai scurţi de livrare pentru marfa poloneză

Aşa cum am atras atenţia şi cu altă ocazie, eliminarea controalelor la frontierele terestre cu România şi Bulgaria va avea un impact semnificativ şi asupra operatorilor de logistică și transport internațional polonezi sau unguri, care vor avea mai multe motive decât acum să facă transport către România şi Bulgaria decât până acum.

În prezent, arată presa poloneză de logistică, cozi de 2 până la 3 zile sunt obișnuite la frontierele româno-bulgare, în special pentru transporturile care deservesc piețe precum Grecia, Croația sau Ungaria. Odată ce granițele vor fi deschise, timpul de livrare pentru aceste destinații se va reduce considerabil, crescând predictibilitatea și eficiența livrărilor.

Reprezentanți ai companiilor internaționale, precum Rohlig Suus, Raben Group și LPP Logistics, subliniază beneficiile directe ale acestei măsuri: rutele de transport, care anterior necesitau trecerea a două granițe pe distanțe relativ scurte, vor putea fi parcurse în jumătate din timp. De exemplu, un transport pe ruta Ungaria-România-Bulgaria, care durează în prezent 24 de ore, va fi redus la aproximativ 12-14 ore, chiar și în condițiile unei infrastructuri rutiere încă neoptimizate în România și Bulgaria.

«Fără îndoială, acest eveniment va avea un impact semnificativ asupra economiei noastre naționale. Schimburile comerciale, în special cu partenerii noștri europeni, sunt esențiale pentru dezvoltarea noastră. Atât importurile, cât și exporturile, care au crescut adesea în ultimii ani, sunt motoare esențiale ale economiei. De exemplu, între 2018 și 2022, importurile au crescut cu aproximativ 53,9%, în timp ce exporturile au crescut cu aproximativ 43,6%. Această tendință a fost oprită în 2023 din cauza unei recesiuni economice, dar cifrele au rămas pozitive. Absența barierelor la graniță prezintă oportunități tot mai mari pentru companiile românești de a se extinde la nivel internațional, sporind totodată atractivitatea țării pentru investițiile străine. Observăm un interes crescut din partea întreprinderilor din alte țări din Europa Centrală, precum Polonia și Republica Cehă, pentru regiunea noastră. Acesta este motivul pentru care am lansat recent o linie de transport rutier de grupaj de la Brno Brno la București, iar acum eficiența operațională va crește pe această linie. În plus, odată cu creșterea solicitărilor comerciale din partea Ucrainei, credem că rolul României ca centru logistic, alături de Polonia, va deveni din ce în ce mai important în anii următori ca urmare a acestui eveniment», se precizează într-un comunicat de presă al Rohlig Suus Romania.

Eliminarea controalelor la frontieră va facilita planificarea mai precisă a timpului de lucru al șoferilor și va reduce timpul de livrare cu o zi pentru transporturile din România și cu două zile pentru cele din Bulgaria, în funcție de destinație. Acest lucru va permite o mai bună sincronizare a conexiunilor logistice și va oferi clienților timpi de livrare mai rapizi și mai fiabili.

Integrarea în Schengen va stimula schimburile comerciale în regiune, inclusiv pentru piețe mai îndepărtate precum Grecia. Transporturile de mărfuri generale vor beneficia de timpi mai scurți de tranzit, contribuind la creșterea competitivității economiilor locale. De asemenea, conceptul de rețele logistice internaționale, bazat pe localizarea geografică optimă, va fi extins pentru a acoperi noi piețe.

Articole similare

Ad