Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Lucrătorii din transporturi, transportatorii și expeditorii cer standarde globale privind tratamentul șoferului

Liderii a trei mari organizații internaționale, reprezentând lucrătorii din transporturi, operatorii și expeditorii, au lansat o cartă pentru a îmbunătăți modul în care șoferii de camioane și autoutilitare sunt tratați la locurile de colectare și livrare a mărfii.

La nivel global, peste 60 de milioane de camioane sunt conduse de șoferi profesioniști care, din păcate, se confruntă adesea cu condiții dificile – acces redus la servicii decente și lipsa de respect la locurile de încărcare și descărcare – toate acestea fiind exacerbate de pandemia COVID-19.

Lansată de Global Shippers Alliance (GSA), IRU, organizația mondială de transport rutier și Federația Internațională a Lucrătorilor din Transport (ITF), Carta șoferilor stabilește angajamente pentru expeditori, operatorii de transport și șoferi de a ridica standardele globale pentru șoferi.

Carta își propune, de asemenea, să abordeze unele dintre barierele din calea recrutării în industrie, în special pentru femei și tineri, pentru a rezolva în mod echitabil lipsa cronică a conducătorilor auto. Peste o cincime din posturile vacante rămân neocupate în multe țări. Cu toate acestea, doar 2% dintre șoferii de camioane la nivel global sunt femei și doar 5% dintre șoferi au sub 25 de ani în Europa și Rusia.

Denis Choumert, președintele GSA, a declarat:

„Expeditorii doresc să opereze site-uri de colectare și livrare care sunt primitoare și sigure pentru șoferi. Este în interesul nostru și în interesul lanțurilor de aprovizionare globale eficiente să ne asigurăm că șoferii sunt împuterniciți să își facă treaba bine. Această cartă va încuraja respectarea legilor și standardelor privind locațiile de încărcare și descărcare și cele mai bune practici privind modul în care putem lucra cel mai bine cu șoferii profesioniști din întreaga lume.”

Umberto de Pretto, secretarul general al IRU a spus: „Transportul rutier este o verigă vitală în toate lanțurile de aprovizionare. Așa cum am văzut în mod clar în timpul pandemiei, șoferii de camioane și autoutilitare și operatorii pentru care lucrează sunt esențiali pentru funcționarea economiei globale, dar de prea multe ori se confruntă cu condiții precare. Sunt profesioniști dedicați, care au nevoie de un mediu de lucru decent pentru a-și face treaba în mod corespunzător.”

Iar Stephen Cotton, secretarul general al ITF, a declarat: „Pandemia COVID-19 a arătat lumii importanța lucrătorilor din transporturi și a șoferilor, care au menținut lumea în mișcare. Acești lucrători trebuie să-și poată face treaba într-un mediu sigur, respectuos și nediscriminatoriu, cu condiții decente de angajare. Această cartă este un pas important al angajatorilor, expeditorilor și sindicatelor pentru a îmbunătăți tratamentul acestor lucrători cheie și, de asemenea, pentru a atrage mai multe femei și tineri în industrie.”

Articole similare

Ad