Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Mai multe despre Franta, de la fata locului

Contextul economic din ultimii ani, numarul tot mai mare de camioane din est care fac transport in vestul Europei, deci pot avea nevoie de serviciile de asistenta oferite de firmele specializate de acolo, si mai ales noutatile legislative din Franta sunt principalele motive pentru care reprezentantii companiilor Union Truck Services si Celtic Transport Solutions s-au aratat interesati sa cunoasca manageri de transport din Romania si sa dialogheze cu ei. Au ales sa faca asta in cadrul conferintei Tranzit de la Timisoara, unde, in afara de oferta comerciala, au raspuns intrebarilor publicului referitoare, mai ales, la pauza saptamanala normala care in Franta nu mai poate fi petrecuta in cabina camionului.

Richard Cal, directorul general Union Truck Services, arata ca nu stie exact care este numarul de camioane straine ce traverseaza Franta, dar ca, daca la inceputul anilor 2000 ele proveneau mai ales din Spania sau Portugalia, acum, pe fondul extinderii UE si al liberalizarii transportului rutier, lor li se adauga tot mai multe din Romania, Polonia, Bulgaria s.a.
 

In Franta, controalele rutiere sunt efectuate mai ales de Jandarmerie, Politie, CRS (Companiile Republicane de Securitate), Vama si de Controlorii din Transporturile Terestre din cadrul Ministerului de Transport. Acestia sunt atenti in special la timpii de condus si odihna, definiti de regulamentul CE 561/2006, la modificarile aduse tahografelor (manipulari, modificari, falsificari s.a.) si limitatoarelor de viteza, la normele in vigoare privitoare la Codul Rutier (starea vehiculelor si greutatile maxime admise) si la reglementarile referitoare la cabotaj.
Valoarea minima a unei amenzi date in urma unui astfel de control este de 22 de euro, pentru infractiuni prevazute de Codul Rutier, iar suma maxima este de 4.500 de euro/infractiune. De exemplu, furnizarea de informatii false despre conditiile de munca impun plata unei cautiuni (consignation) de 4.500 de euro, depasirea timpului maxim de condus zilnic cu mai mult de doua ore „costa“ 750 de euro, iar depasirea greutatii admise atrage o amenda forfetara de 90 de euro.
Iar Union Truck Services (UTS), care se ocupa printre altele de plata amenzilor pentru clientii sai, ajunge intr-un an la un total de circa 4.000.000 de euro.
Amenzile nu pot fi contestate, asa cum atrage atentia Richard Cal, dar trebuie sa facem distinctia intre amenzile forfetare si cautiuni: numai cautiunile permit contestarea in fata tribunalelor franceze, iar procedura franceza este judiciara, adica presupune asistenta unor juristi profesionisti specializati in transport rutier de marfa sau calatori si/sau a unor avocati. In ceea ce priveste sansele de succes in cazul contestarii, acestea depind de tipul infrac- tiunii, de persoana cercetata (soferul sau administratorul firmei) si de jurisprudenta in vigoare.

In 2015 s-a dat startul amenzilor si se asteapta sa fie tot mai multe
Richard Cal arata ca, mai ales in cazul esticilor, inclusiv al romanilor, se verifica atent …

Articole similare