Comisia pentru Industrii si Servicii din Parlamentul Romaniei a luat din nou in dezbatere ieri, 30 octombrie a.c., OUG 11/2013, dupa ce a fost intoarsa de la plen pentru clarificari suplimentare. La sedinta Comisiei au participat si reprezentantii Ministerului Transporturilor, pozitia MT fiind sustinuta de secretarul de stat Emanuel Donescu.
Desi a fost adoptata in regim de urgenta in februarie a.c., OUG 11 nu a primit inca norme de aplicare si, intre timp, nici executivul, si nici asociatiile patronale, care au insistat initial asupra importantei licentierii vehiculelor de 2,4-3,5 t si 8+1 locuri, nu mai sunt de parere ca acest lucru este benefic. Pe de alta parte, sunt anumite prevederi cuprinse in OUG 11/2013 care sunt benefice pentru industria de transport, este de parere deputatul Lucian Sova.
Parlamentarii au remarcat insa ca si OG 27/2011 este la Comisie de aproape doi ani si in prezent se discuta efectuarea anumitor modificari. Punctul de vedere al majoritatii parlamentarilor a fost de a completa OG 27/2011 cu prevederile care se doreste a fi pastrate din OUG 11/2013, iar dupa ce se va face acest lucru sa se dea lege de respingere pentru OUG 11. Pentru a nu se mai amana inutil lucrurile, presedintele Comisiei de Industrii si Servicii, Iulian Iancu, a solicitat secretarului de stat Donescu un punct de vedere clar din partea MT pana luni, 4 noiembrie a.c. cu privire la viziunea asupra legislatiei in domeniul transportului rutier. Tot incepand de ieri, Ministerul a primit un dead-line de doua saptamani pentru a pregati proiectul de modificare al OG 27/2011, care sa fie prezentat apoi Comisiei.
Daca se va respinge OUG 11/2013, MT poate merge in paralel mai departe si cu adoptarea modificarilor la HG 69/2012, care fusesera trecute in stand-by pana la elaborarea normelor metodologice pentru OUG 11.