Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Opinii după un an de folosire a unui camion electric

În contextul summit-ului de la Glasgow pe tema sustenabilității, asociația olandeză de transport și logistică TLN subliniază importanța de a gândi și de a colabora în această direcție și la scară mică, nu doar la nivel global. De exemplu, între client și transportator. Reprezentanții asociației au stat de vorbă pe tema transportului electric cu mai mulți antreprenori olandezi care iau deja măsuri pentru scăderea emisiilor de CO2, unul dintre ei fiind Sibbele Oegema, proprietarul Oegema Transport.

Din decembrie 2020, compania folosește un camion electric și este mulțumită de el, deoarece în acest interval nu a fost niciodată în service pentru reparații, dovedind că are mai puține piese predispuse la defecțiuni decât un camion diesel.

Oegema folosește acest camion pentru un client care contribuie și el la costurile cu achiziția și exploatarea, deoarece un astfel de șasiu presupune o investiție uriașă, deci este nevoie și de subvenția de la stat, care să acopere un sfert din preț, și de client, care să acopere un alt sfert.

Oegema ar fi putut avea în uz încă cinci camioane electrice, dar clientul încă nu a decis ce strategie legată de sustenabilitate preferă.

Managerul firmei olandeze regretă că beneficiarii transportului se feresc de costurile în plus ale vehiculelor electrice și declară că, dacă zonele cu emisii zero se vor aplica, acest preț mai mare va deveni oricum realitate. Pe de altă parte, prețul camioanelor va scădea când producția de serie va începe cu adevărat. Deja se observă o scădere de 20% între primele serii și cotațiile primite acum pentru cele cinci camioane pe care mai dorește firma să le achiziționeze. Iar diferența de costuri de exploatare dintre un camion electric și unul diesel se va reduce și prin aplicarea de taxe pe emisiile de CO2.

Managerul Oegema se mai arată îngrijorat de un aspect care crește emisiile poluante: numărul mare de camioane care circulă cu mai puțin de 70% din sarcina lor utilă, mai ales din cauza timpilor de livrare care trebuie să fie cât mai scurți. Expeditorii așteaptă uneori marfa șase săptămâni sau trei luni și, când aceasta ajunge, vor să o livreze în ziua următoare. Or, ar fi nevoie să se renunțe la un astfel de mod de lucru, care duce și la aglomerație în trafic din cauza numeroaselor camioane încărcare doar pe jumătate.

În ceea ce privește viitorul transporturilor, managerul olandez crede că prețurile vor ajunge la un nivel care îi vor face pe expeditori și pe clienți să gândească diferit livrările, pentru a fi mai sustenabile, mai ales că Olanda se confruntă și cu creșterea nivelului mării. Dar clienții, mai ales cei mari, au deja sustenabilitatea pe agenda lor și singura întrebare este care e strategia cea mai bună pentru a ajunge acolo. Iar la aceasta se poate răspunde prin dialog cu transportatorii.

Articole similare

Ad