Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Oțelul produs fără combustibili fosili este un pas uriaș în decarbonizarea Scania

„Acum ne pregătim în drumul nostru către produse cu emisii zero!”

Acesta este modul în care Anders Williamsson, șeful achizițiilor Scania, vede decizia companiei de a investi și de a încheia un parteneriat cu compania H2 Green Steel (H2GS). La această fabrică de oțel complet nouă din Boden, în nordul Suediei, emisiile de dioxid de carbon pe tonă de oțel produsă pot fi reduse cu 95% datorită unei noi metode de producție și utilizării hidrogenului gazos produs din electricitatea din hidroenergie și eoliană.

Anders Williamsson, care a fost responsabil pentru negocierile Scania cu noua companie H2GS Green Steel, este entuziast. El crede că investiția va consolida atât poziția Suediei, cât și poziția industriei suedeze, ca lider în decarbonizare.

H2GS se bazează pe experiența și lecțiile învățate de la înființarea producătorului de baterii Northvolt. Modelul de afaceri se bazează pe un parteneriat strâns cu clienții strategici, incluzând o colaborare profundă în dezvoltarea produselor, tehnologia proceselor, strategiile de reciclare și logistică. Parteneriatul Scania cu H2GS se bazează pe același concept de succes ca și colaborarea cu Northvolt.

„Investind în faza de înființare a companiei, ne manifestăm încrederea în investiție, în același timp în care ni se oferă oportunități bune de a asigura, printre altele, livrări viitoare”, explică Anders Williamsson. H2GS intenționează să înceapă producția la noua fabrică de oțel în 2024. Potrivit lui Anders Williamsson, producția din Boden va cuprinde aproximativ 90% din diferitele tipuri de oțel și calități pe care le solicită Scania.

„Desigur, vom continua să cumpărăm oțel de la alți furnizori în viitor. Aici, urmărim dezvoltarea producției de oțel fără combustibili fosili care are loc în inovatorul proiect suedez HYBRIT în colaborare între SSAB, LKAB și Vattenfall”, conchide Anders Williamsson.

Articole similare

Ad