Conform celui mai recent sondaj realizat de Packeta România, platforma digitală globală pentru comerțul online, membră a Packeta Group, logistica și costurile de transport sunt identificate ca fiind cele mai mari provocări ale magazinelor online din România în comercializarea produselor în afara țării.
Aceste constatări, în rândul rețelei de peste 1.800 de magazine online și selleri parteneri, subliniază importanța asistenței în optimizarea lanțului de aprovizionare și în reducerea costurilor asociate cu expedierea internațională. Îmbunătățirea acestor aspecte poate avea un impact semnificativ asupra eficienței și competitivității magazinelor online românești pe piața internațională.
Înțelegerea reglementărilor și adaptarea la normele legislative și financiare ale țărilor în care doresc să-și extindă afacerile sunt printre îngrijorările importante privind concurența internațională pentru magazinele online.
Peste 50% dintre magazinele online respondente consideră că sprijinul logistic este cel mai util în procesul lor de extindere, conform aceluiași sondaj. Acesta este urmat de consilierea strategică și asistența juridică și de conformitate. În contextul afacerilor internaționale, navigarea în reglementările acestora, inclusiv normele vamale și cerințele legale locale, devin esențiale pentru a evita amenzi și a opera eficient.
„Rezultatele sondajului arată clar că, pentru a reuși în expansiunea internațională, magazinele online au nevoie de mai mult decât un simplu serviciu de curierat. Comercianții își doresc un partener și un parteneriat solid care să includă prețuri competitive, livrări punctuale și soluții eficiente de returnare. Iar prin acest sondaj, peste două treimi (67,5%) dintre partenerii noștri ne-au confirmat asta, menționând ca fiind critică importanța parteneriatului cu companiile de curierat pentru succesul extinderii internaționale. Așadar, ne dedicăm să ajustăm serviciile noastre continuu, pentru a ne asigura că fiecare partener primește sprijinul logistic necesar pentru a naviga cu succes pe piețele globale.”,
a declarat Alexandr Jeleascov, Managing Director la Packeta Romania.
Numărul magazinelor online românești care își vând produsele în afara țării este în creștere, iar acest lucru se datorează disponibilității lor de a investi timp și resurse în crearea unei prezențe pe piețele externe. Aceste magazine nu caută câștiguri imediate, ci sunt preocupate de dezvoltarea unei activități pe termen lung. Această tendință apare în contextul unei piețe locale saturate, unde accesarea unor piețe mai extinse este percepută ca o oportunitate semnificativă de creștere pentru companii.
Potrivit sondajului Packeta România, printre motivele principale pentru extinderea afacerilor în afara țării se află:
Accesul la o piață extinsă – aproape 70% dintre comercianți văd acest lucru ca pe un factor decisiv, expansiunea internațională oferind o cale de a depăși limitele pieței interne, accesarea unor segmente neexplorate de clienți, maximizându-și astfel veniturile și stabilind o prezență durabilă pe termen lung;
Cerere constantă: indicată de 20% dintre respondenți, cererea internațională robustă deschide noi direcții pentru vânzări și profit.
Mai mult de jumătate (52%) dintre magazine online care vor să își extindă prezența în afara țării, se consideră complet pregătite pentru a intra pe piețe externe, iar 40% apreciază că sunt parțial pregătite, fiind necesare, însă, unele îmbunătățiri în strategiile internaționale și o mai bună planificare a acestui proces.
Magazinele online adoptă diverse strategii pentru a-și extinde prezența pe piețele internaționale. Potrivit sondajului, 43% dintre comercianți preferă să-și adapteze site-ul actual pentru a satisface cerințele specifice ale fiecărei noi piețe, în timp ce 45% optează pentru vânzarea prin intermediul platformelor marketplace existente. Ambele abordări reflectă o strategie pragmatică, echilibrând investițiile inițiale cu flexibilitatea necesară pentru adaptare rapidă la cerințele pieței.
Volumul livrărilor cross-border se dublează și în 2024
În 2023, Packeta România a înregistrat o dublare a volumului de colete procesate pe segmentul cross-border față de anul precedent, pe fondul unei creșteri semnificative a cererii pentru livrările internaționale. Această creștere este alimentată de expansiunea continuă a magazinelor online românești pe piețele externe și de intrarea pe piața locală, în ultimii ani, a unor branduri și marketplace-uri internaționale.
70% dintre magazinele online care au colaborat anul trecut cu Packeta România au extins livrările la nivel internațional, concentrându-se în principal pe țările din proximitatea României, regiunea balcanică și alte țări europene cu comunități semnificative de români. Integrarea serviciilor Packeta România cu platformele și marketplace-urile locale și internaționale a accelerat procesul de extindere a livrărilor internaționale pentru magazinele online românești. De asemenea, parteneriatele și colaborarea strânsă cu cei peste 70 de transportatori internaționali au avut un impact semnificativ în reducerea timpilor și costurilor de livrare internațională.
Creșterea înregistrată a fost influențată și de optimizarea proceselor de livrare și de oferirea de opțiuni variate pentru clienți, inclusiv puncte pick-up, livrare la adresa clientului și livrare în lockere, adaptate preferințelor individuale ale clienților. Pentru 2024, pe segmentul cross-border, Packeta România preconizează o creștere similară cu cea înregistrată anul trecut. Totodată, optimizarea proceselor și reducerea timpilor de livrare, alături de implementarea soluțiilor de inteligență artificială și automatizare, sunt elemente cheie care vor favoriza extinderea comerțului transfrontalier și vor contribui la creșterea competitivității în industrie.
Folosim cookie-uri pentru a-ti imbunatati experienta pe website tinand minte preferintele tale de navigare. Apasand pe butonul accept iti dai acordul pentru folosirea tuturor cookie-urilor.
Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența în timp ce navigați pe site. Din aceste cookie-uri, cookie-urile care sunt clasificate ca fiind necesare sunt stocate pe browser-ul dvs., deoarece sunt esențiale pentru funcționarea funcționalităților de bază ale site-ului. De asemenea, folosim cookie-uri terțe care ne ajută să analizăm și să înțelegem cum utilizați acest site web. Aceste cookie-uri vor fi stocate în browserul dvs. doar cu acordul dumneavoastră. De asemenea, aveți opțiunea de a renunța la aceste cookie-uri. Dar renunțarea la unele dintre aceste cookie-uri poate avea un efect asupra experienței dvs. de navigare.
Un “Internet Cookie” (termen cunoscut si ca “browser cookie” sau “HTTP cookie” sau pur si simplu“cookie”) este un fisier de mici dimensiuni, format din litere si numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se acceseaza Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitarea emisa de către un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Chrome) si este complet “pasiv” (nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa informatiile de pe hard-disk-ul utilizatorului).