Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Performanta fara surle si trambite

Desi beneficiaza de know-how-ul dat de compania-mama din Italia, prezenta de aproape cinci ani pe piata autohtona a companiei clujene Arcese Transport s-a dovedit pana acum a fi discreta, chiar daca a ajuns sa ocupe una dintre pozitiile fruntase intre companiile de transport din Romania. Tendinta de crestere de la an la an, atat a volumelor, cat si a parcului auto, s-a pastrat si in 2015, toate acestea reflectandu-se acum intr-o crestere previzionata de 15% a cifrei de afaceri, comparativ cu 2014. Ca urmare, pasul imediat urmator va fi renuntarea la depozitul actual inchiriat, de 1.000 m2, si construirea altuia propriu, mai mare, la Cluj, urmat de un altul, ce va fi deschis la Bucuresti, ca punct de tranzit al marfurilor venite din Turcia si Bulgaria, in drumul lor catre Europa de Vest.
 
Compania clujeana Arcese a fost infiintata in 2011, cu 21 de camioane cumparate de la firma-mama, in acelasi an flotei adaugandu-i-se alte 20 de vehicule noi. In prezent, parcul auto este alcatuit din 179 de camioane (Iveco, Mercedes-Benz si Scania), achizitionate noi, in leasing pe cinci ani. „Anul acesta flota va creste cu inca 20 de autotractoare Mercedes-Benz cu remorci Krone. Cumparam anual intre 30 si 50 de camioane, astfel incat in 2016 vom ajunge la 250 de vehicule“, a punctat Marius Buturoaga, director general al Arcese Transport, subliniind ca 90% din flota este inca in leasing. „In momentul in care sunt achitate le schimbam cu altele noi, in sistem buy-back. Poate este un pic mai costisitor, dar per total, asa cum reiese din studiile facute, este mai convenabil.“
Parcul este preconizat sa creasca pana in 2017. „Nu cumparam masini daca nu avem volume. Practic, de la jumatatea fiecarui an stim exact ce sa previzionam pentru anul urmator“, a punctat Marius Buturoaga.
Achizitiile de masini, dar si de combustibili, sunt realizate la nivel de grup, din Italia, puterea de negociere fiind astfel mult mai mare. „In ultimul contract este stipulat ca vom cumpara anual masini, timp de cinci ani. In cazul in care nu apar volume noi pentru acestea, vor fi returnate camioanele vechi ale caror leasinguri se incheie. Insa nici anul acesta, nici cel viitor nu returnam nimic, parcul fiind in extindere.“ 
 
Anul acesta se asteapta o cifra de afaceri mai mare cu 15%
Arcese Transport are clienti din mai multe domenii de activitate, insa predomina cei din automotive (40-50%). Compania transporta insa si marfuri de lux. „Reusim sa acoperim cursele 100%, rutele cele mai frecvente fiind Italia-Belgia, transportului intracomunitar revenindu-i 70-80% din total. De asemenea, facem export din Romania, atat curse complete, cat si grupaje“, a precizat Marius Buturoaga. Acesta a subliniat ca, de curand, compania a initiat si o relatie pe tren din Germania catre Ploiesti, transportand materie prima pentru un producator de bauturi cu o frecventa de doua ori/saptamana, care va fi majorata peste doua luni la trei curse/saptamana. De asemenea, din ianuarie va fi introdusa si relatia …

Articole similare