Cea de-a opta editie a targului Logitrans Istanbul s-a dovedit extrem de „cosmopolita“, prin participarea a 14.428 de vizitatori din 56 de tari, in crestere cu 22% fata de editia anterioara, si a 200 de expozanti (transportatori, expeditori, logisticieni, si furnizori de servicii si produse complementare). Iar cresterea s-a datorat faptului ca Logitrans este singurul targ din Turcia specializat pe logistica, pentru operatorii internationali si pentru toti cei care au planuri de afaceri in aceasta zona participarea fiind un „must“.
In plus, Turcia si alte state din zona pot constitui piete bune de desfacere in special pentru companiile din Europa de Vest, care, din cauza limitarilor de volume, s-au vazut nevoite sa compenseze scaderile prin atragerea de noi piete, mai „exotice“. De cealalta parte, si Turcia s-a aratat avida de a exporta mai mult si de a acapara noi cote din tarile din Europa de Est, Romania, considerata acum pe un trend pozitiv, fiind una dintre acestea.
In afara de Turcia, in Top 5 expozanti si vizitatori s-au situat Germania, Austria, Italia, Republica Ceha si Luxemburg. Din totalul expozantilor, mai putin de jumatate au fost din tara gazda.
Quehenberger si Transalkim, acum doi intr-unul
Unul dintre cele mai mari standuri din cadrul Logitrans a apartinut companiei Quehenberger Logistics, care si-a extins semnificativ operatiunile din Germania prin achizitionarea, in mai 2014, a Transalkim Internationale Speditions. „Quehenberger a cumparat complet Transalkim in Olanda, Germania si Romania, iar acum se desfasoara un proces de fuzionare (absorbtie) ce se va incheia la jumatatea lui 2015. Numele Transalkim va disparea complet, iar Quehenberger va deveni mai puternic pe piata germana, care pana acum nu exista in portofoliu. Insa Transalkim va ramane in Turcia ca partener exclusiv al nostru si va dezvolta mai mult fluxul dintre Romania si Turcia“, a precizat Sorin Lasuschievici, project manager Quehenberger Logistics Romania, completat de Suha Zarali, marketing manager Transalkim: „Transalkim Romania are parteneriate cu companii de textile, de hartie, produse de uz casnic sau produse chimice, o serie de contracte de expeditii catre Constanta pentru fabrici de vopsele, dar si camioane complete catre Bucuresti. In medie, expediem 15-20 de camioane pe saptamana catre Romania. Avem insa o problema cu faptul ca exista mai multe exporturi din Romania catre Turcia decat importuri.“
Pentru Transalkim Turcia, in 2014, comparativ cu 2013, volumele au crescut si se spera sa creasca in continuare. De asemenea, reprezentantul companiei a observat si o crestere a preturilor, cu peste 5%, in Romania. „Daca in 2013 am trimis, de exemplu, o cursa catre Bucuresti cu 2.000 de euro, anul acesta aceeasi cursa ne-a costat circa 2.200 de euro, iar asta inseamna o crestere de 10%“, a mai spus Suha Zarali. Clientii se uita intotdeauna in primul rand la pret, cel mult punandu-l pe acelasi nivel cu calitatea serviciilor. „Nu le putem separa.
…