Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Portugalia, prima țară UE care interzice ca șoferii să participe la încărcare/descărcare

Guvernul Portugaliei interzice, printr-un decret-lege publicat pe 13 iulie, ca șoferii profesioniști, atât locali, cât și străini, să mai participe din septembrie la încărcarea/descărcarea mărfurilor, cu excepția unor situații speciale, determinate de natura bunurilor.

Astfel, Portugalia devine un pionier în UE din acest punct de vedere, adoptând regula generală conform căreia, pentru a reduce numărul de accidente, încărcarea și descărcarea mărfurilor trebuie realizate de un muncitor calificat și pregătit pentru asta, cu excepția transportului de bunuri periculoase, distribuției urbane și colectării deșeurilor. Nerespectarea acestei hotărâri este considerată infracțiune gravă și poate fi pedepsită cu amendă de până la 15.000 de euro.

Este, de altfel, o solicitare pe care o au și asociațiile transportatorilor din Spania, și despre care FENADISMER (Federația Națională a Asociațiilor de Transport din Spania) amintește că este deja inclusă în Legea de Reglementare a Transporturilor din această țară de peste 10 ani, dar fără să fie aplicată, din cauza lipsei reglementărilor.

Refuzul de până acum al Ministerului Transporturilor din Spania de a legitima cererea asociațiilor din domeniu, fără să vină cu un motiv tehnic sau legal care să justifice refuzul, contrastează cu decizia pe care a luat-o de curând guvernul Portugaliei, în urma unor negocieri de durată cu organizațiile angajatorilor.

În acest context, trebuie reamintit că și Comisia Europeană, care nu are puteri legislative în domeniu, a recomandat deja acum un an ca șoferii profesioniști să nu participe la încărcare/descărcare, pentru a reduce pe cât posibil transmiterea noului coronavirus, stabilind că la punctele de încărcare/descărcare ei trebuie să rămână cât mai departe posibil, în cabină.

Totuși, Ministerul de Transport din Spania nu a abordat acest aspect cu fermitate, ci s-a limitat la a le face expeditorilor simple recomandări, care au fost total ineficiente, câtă vreme un mare număr de șoferi continuă să facă încărcări și descărcări de marfă. Beneficiarilor transportului nu le convine să țină cont de aceste simple recomandări câtă vreme, așa cum a arătat liderul unei asociații a expeditorilor, din asta se realizează economii anuale de peste două milioane de euro.

Articole similare

Ad