Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Posibila scadere cu 5% in 2010

Piata cimentului din Romania s-ar putea diminua cu 5% in acest an, potrivit lui Markus Wirth, directorul general al producatorului de materiale de constructii Holcim Romania, care nu exclude insa nici varianta mentinerii aceluiasi nivel din 2009.
 
Exista totusi si posibilitatea unui scenariu mai drastic in opinia sefului Holcim Romania, o reducere a volumelor cu 20%, in cazul in care piata nu se va redresa, asa cum se estimeaza, in cea de-a doua jumatate a anului. „In cel mai rau caz, am putea avea o scadere cu 20% a volumelor.

Dar cred mai degraba ca situatia reala va fi de -5% sau chiar 0% scadere, ca medie, in acest an. Nu as vrea sa exclud aceasta varianta“, a declarat Markus Wirth. Acesta este de parere ca evolutia vanzarilor din 2010 va depinde foarte mult de lucrarile de infrastructura si ca perioada urmatoare va fi foarte dificila daca Statul nu le va demara. „Avem nevoie de infrastructura, in special in perioada de dupa criza, pentru ca investitorii straini vor veni daca infrastructura este potrivita, daca avem drumuri pe care sa exportam bunurile si, de asemenea, pentru turism. Nu exista turism fara un acces catre locurile de interes“, a spus seful Holcim. Acesta este de parere ca in a doua jumatate a anului se asteapta o revenire modesta a sectorului constructiilor.

Cifra de afaceri cu 33% mai mica in 2009
Holcim Romania a inregistrat in 2009 o cifra de afaceri de 250 de milioane de euro, in scadere cu 33% fata de 2008, cand s-a ridicat la 372 de milioane de euro. De asemenea, profitul din exploatare a scazut cu 29%, la 54 de milioane de euro anul trecut, de la 76 de milioane in 2008. „Profitul inregistrat nu se compara cu cel din anii anteriori, dar fata de alte companii din celelalte tari din Estul Europei, Holcim Romania a avut rezultate relativ bune anul trecut“, este de parere directorul general Holcim. Compania a facut in 2009 investitii totale de 40 de milioane de euro, fata de 133 in 2008. Din totalul investitiilor de anul trecut, 32 de milioane de euro au fost alocate pentru extindere si diversificare. Cea mai mare parte a investitiilor s-a dus catre Campulung, pentru proiectul Muscelul II, 18 milioane de euro, alte 11 milioane de euro au fost alocate pentru terminalul de ciment Progresul din Bucuresti si 2,2 milioane de euro s-au folosit pentru cresterea capacitatii cuptorului Alesd. Pentru 2010, bugetul Holcim pentru investitii este de 20 de milioane de euro. „Am investit foarte multi bani in modernizarea echipamentelor si in cresterea capacitatii de productie, asa ca suntem pregatiti pentru dezvoltarea tarii. In momentul de fata, investitiile sunt destinate doar intretinerii echipamentelor, si nu extinderii“, a spus Markus Wirth. In 2008 s-a importat aproximativ jumatate de milion de tone de ciment, cererea fiind prea mare pentru capacitatea de productie din tara. Compania a investit atunci aproape 120 de milioane de euro in modernizarea fabricii de la Campulung, care a permis cresterea productiei Holcim cu 30%. Directorul companiei a mai spus ca se lucreaza insa constant la dezvoltarea produselor si serviciilor. „In special in ceea ce priveste fabricarea cimentului, ne concentram pe scaderea nivelului emisiilor de CO2 rezultate din procesul productiei“, a adaugat acesta.

Vremea rea a afectat vanzarile Holcim
2010 a inceput prost pentru industria constructiilor, iarna lunga si temperaturile scazute intarziind inceperea lucrarilor, si asa putine, prevazute pentru acest an, lucru care se reflecta si in vanzarile companiei producatoare de ciment. „In ansamblu, pentru 2010 ne asteptam la o scadere a cifrei de afaceri cu 5%, dar depinde foarte mult de cum va arata al doilea semestru“, a declarat seful Holcim. Potrivit acestuia, un nivel similar celui din 2008 s-ar mai putea atinge in 3-5 ani.
„Noi credem cu adevarat in piata din Romania, care are un potential enorm in general, si cu siguranta in industria constructiilor. Este o tara cu 22 de milioane de locuitori, exista o mare nevoie de locuinte si, de asemenea, de infrastructura. Sunt multe perspective favorabile pentru Romania, intrebarea este doar cum incepem?“, a mai spus Markus Wirth, care a adaugat ca 2009 a fost un an caracterizat de masuri stricte de taiere si control al costurilor, masuri necesare, dar nepopulare, fiind astfel dificil sa se pastreze motivatia angajatilor.  

Articole similare