Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad

Prețul la pompă al gazului natural s-a dublat în Spania într-o săptămână

Așa cum anunță federația transportatorilor spanioli FENADISMER, creșterea îngrijorătoare a prețului gazului natural pe piețele internaționale a dus la o scumpire a gazului natural pentru autoturisme, camioane și autobuze de peste 100% într-o săptămână. Situația este cu atât mai îngrijorătoare pentru spaniolii care au utilitare pe gaz cu cât Ministerul Tranziției Ecologice din această țară refuză să considere gazul natural ca energie verde – ceea ce contravine poziției Comisiei Europene – în ciuda faptului că în prezent nu există o alternativă reală pentru transportul greu.

Prețul la pompă al gazului natural a atins un maxim istoric și se estimează că scumpirile vor continua în următoarele săptămâni, date fiind evoluțiile îngrijorătoare ale prețului gazului pe piețele internaționale.

Conform numeroaselor plângeri pe care le-a primit FENADISMER atât de la conducători auto persoane fizice, cât și de la taximetriști și transportatori care folosesc gaz natural pe vehiculele lor, prețul la pompă a ajuns la 2,20 de euro/kg la început de 2022, față de 1,10 euro/kg în ultima săptămână din decembrie și de 0,80 de euro/kg la începutul lui 2021.

Scumpirea descurajează folosirea gazului natural și face ca posesorii acestor vehicule să opteze, dacă au rezervor dublu, pentru motorină, care este acum mai ieftină, dar care poluează mai mult: vehiculele pe gaz reduc emisiile de oxizi de azot cu 85% și pe cele de CO2 cu 25% și elimină emisiile de sulfuri, deci avantajele folosirii gazului sunt indiscutabile. În plus, vehiculele pe gaz natural au etichetă recunoscută ECO, ceea ce înseamnă că pot intra în Zonele cu Emisii Reduse ce au apărut în unele orașe.

Scumpirea apare chiar în timp ce la nivelul Uniunii Europe există o dezbatere privind luarea în considerare a gazului natural ca energie verde. Comisia Europeană a propus asta, dar unele țări, ca Spania, se opun.

FENADISMER este de părere că astfel se transmite un mesaj confuz către industria de transport, în condițiile în care în ultimii ani s-a luat un angajament ferm în favoarea energiilor alternative la motorină și s-au achiziționat vehicule pe gaz natural – singura propulsie viabilă în prezent pentru transportul greu – pentru care investiția este cu 30% mai mare decât pentru versiuni identice diesel.

Articole similare

Ad
Ad