Pe 14 decembrie au fost deschise oficial traficului ultima secțiune a autostrăzii M85 și tunelul Vienna Hill, așa cum informează asociația transportatorilor maghiari MKFE, care anticipează că asta va transforma semnificativ traficul de marfă la frontiera austro-ungară. Unul dintre obiectivele principale ale M85 este de a elibera orașul Sopron de traficul de camioane și de a servi drept drum de ocolire pentru cei care merg din Ungaria spre Austria. Prin faptul că se ocolește orașul nu numai acesta are de câștigat, ci și transportul, care este mai rapid, mai simplu și mai sigur, ceea ce poate duce la o creștere a traficului transfrontalier de marfă.
Dar MKFE atrage atenția asupra faptului că pe partea austriacă sunt încă valabile restricții de greutate în așezările Sopronkeresztúr (Deutschkreutz) și Kelénpatak (Klingenbach).
În mai 2024 a fost dată în folosință secțiunea de 3,6 km a autostrăzii M85 până la intersecția Fertőrákos, iar acum și secțiunea finală de 4,2 km de la Fertőrákos până la graniță, care include două pasaje suplimentare și o pereche de tuneluri de 780 m în care au fost instalate, printre altele, camere și sisteme de avertizare în caz de urgență și de incendiu, LED-uri pentru controlul traficului, dispozitive de numărare a vehiculelor, prisme active pe suprafața drumului și senzori de iluminat, pentru un trafic fără accidente.
Inaugurarea M85 este finalul unui proiect mai amplu de infrastructură care a început în octombrie 2020 și care include 10 drumuri expres ce ajung la granița Ungariei.
Sursă foto: MKFE