Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportatorii de autovehicule din Spania continuă greva începută pe 7 martie

Transportatorii de autovehicule din Spania, grupați în asociația profesională Transportave, au intrat pe 7 martie în grevă pe perioadă nedeterminată, iar după câteva zile de inactivitate clienții încă nu sunt dispuși să negocieze, așa cum arată federația FENADISMER, care mai declară că, în absența unor măsuri guvernamentale urgente de sprijinire a cărăușilor în contextul creșterii prețului motorinei, întregul sector de transport rutier din această țară ar putea intra în grevă.

Reamintim că mii de firme mici și mijlocii și de șoferi independenți din Spania care fac transport de autovehicule au solicitat din partea clienților, companii logistice și transportatori cu flote mari, îmbunătățirea condițiilor economice și de muncă, și, în absența unui răspuns pozitiv, peste 3.000 de ansambluri specializate și-au încetat activitatea pe 7 martie.

După patru zile de grevă, în care monitorizarea arată că numărul ansamblurilor participante se menține la 80% din întreaga piață spaniolă de transport de autovehicule, nu s-a ajuns la niciun acord cu beneficiarii, drept pentru care Transportave avertizează că, dacă situația continuă, multe firme nici nu-și vor mai putea relua activitatea vreodată din cauza lipsurilor financiare pe care au ajuns să le aibă.

Afectate de grevă sunt toate cele 17 fabrici auto din Spania, dar, deși părțile au comunicat pentru a negocia un posibil acord, acesta este încă departe de a fi semnat, ceea ce înseamnă că greva va continua.

Protestul este susținut și de federația FETRANSA, care solicită ca transportatorii de autovehicule să fie tratați cu demnitate și avertizează că această grevă este doar începutul, unor mișcări mai ample de protest, câtă vreme transportatorii sunt supuși unor practici comerciale abuzive din partea clienților: termene de plată mari, dificultatea în a indexa tarifele în funcție de prețul motorinei (ceea ce le-a adus, de la început de an până la izbucnirea conflictului din Ucraina, costuri suplimentare de 1.800 de euro/lună, care de atunci au mai crescut), faptul că șoferi sunt obligați să încarce/descarce autovehiculele.

Articole similare

Ad