Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ușor de folosit, eficientă și prietenoasă cu operatorii

Total Technologies, în colaborare cu partenerul tehnologic Honeywell, a organizat luna trecută, cu sprijinul epantofi.ro, Quehenberger Logistics și Arilog, un eveniment care și-a propus ca, prin demonstrații practice și sesiuni teoretice, să răspundă la întrebarea: Cum reduci timpul de execuție și erorile umane în depozitul tău? Vedeta zilei – și deci răspunsul la această întrebare – a fost soluția Pick by Voice, implementată deja la companii din România, care aduce o productivitate cu 21% mai mare decât a scanerelor tradiționale și cu 33% mai mare decât a picking-ului pe hârtie și reduce erorile cu 80%, așa cum a demonstrat un studiu făcut timp de o lună la trei utilizatori care au activități diferite.

La eveniment au participat circa 50 de specialiști din retail, bricolaj, e-commerce, producție, distribuție, farma, curierat sau FMCG, care se confruntă, în operațiunile logistice, cu provocări precum fluctuația mare de personal, erori de picking, integrarea lucrătorilor de naționalități diferite, durata mare a trainingurilor pentru angajații noi și productivitate scăzută a operatorilor din depozite.

Evenimentul a inclus două demonstrații practice cu soluțiile Honeywell Voice și Universal Robots și o sesiune interactivă de discuții.

Honeywell Voice este o tehnologie inovativă care eficientizează din ce în ce mai multe depozite din întreaga lume, îmbunătățind procesul de pregătire a comenzii și reducând mult marja de eroare. Soluția este tot mai mult implementată și în depozitele din România și „ne dorim să o facem tot mai cunoscută”, așa cum subliniază Cătălin Ivana, BDM & Coach Total Technologies.

Acesta explică faptul că în procesul tradițional de gestionare a comenzilor cele mai multe erori – foarte costisitoare pentru companii – apar din cauza defocusării din timpul manipulării sau scanării și că soluția Honeywell Voice reduce erorile chiar și cu 80%, crește productivitatea cu până la 30%, dar asigură și un confort mai mare pentru lucrători.

Demonstrația a constant dintr-un proces standard de picking de câteva linii și produse, iar participanții s-au convins de rapiditatea și ușurința executării operațiunilor: utilizatorul primește comanda prin cască, o execută și confirmă verbal execuția. În flux s-au inclus și câteva excepții – lipsă stoc sau picking greșit – pentru a se vedea versatilitatea și flexibilitatea tehnologiei de voce și modul cum intervine sistemul în reducerea acestor erori.

Acuratețea sistemului se vede cel mai bine la picking

Soluția Voice, așa cum a explicat Cătălin Ivana, se poate folosi pentru orice operațiune din depozit – recepție, replenishment, sortare – dar demonstrația din depozitul ePantofi.ro a vizat picking-ul deoarece este procesul cel mai provocator, cu presiunile cele mai mari și cu erorile cele mai multe.

Deci aici se vede cel mai bine acuratețea cu care se lucrează și faptul că sistemul are grijă ca utilizatorul să nu facă greșeli, cum ar fi să ia un număr diferit de unități decât cel cerut sau să nu ia lotul potrivit – erori care ar duce la pierdere de timp – să fie productiv și să se miște repede. El poate solicita la nevoie repetarea ultimei comenzi vocale și poate pune pauză când dorește, după care revine și sistemul îl preia de unde a rămas. Iar Total Technologies poate face la cerere analize pentru a vedea dacă utilizatorul care solicită des astfel de repetări are o problemă sau sistemul are nevoie de îmbunătățiri.

În România la soluția Voice au apelat până acum firme din industriile FMCG, farma, curierat sau 3PL. Clienții cei mai inovatori sunt cei care înțeleg avantajele tehnologiilor moderne – indiferent că sunt companii mari sau mici, locale sau multinaționale.

Sistemul vocal performant a fost dezvoltat special de Honeywell

Soluția Voice include un terminal mobil robust și o cască bluetooth, pentru ca utilizatorul să lucreze cât mai comod. Casca poate fi folosită de mai multe persoane dacă schimburile nu se suprapun, cu schimbarea componentelor care țin de igienă (bureți de microfon și de cască). În cazul în care este nevoie de scanare sistemul include și scaner, iar operațiunea se face prin buton sau prin comandă vocală. Aici utilizatorul execută ce aude în cască, deci nu mai trebuie să citească ce are de făcut, salvând timp de execuție.

Imediat ce utilizatorul ia terminalul mobil și își pune casca sistemul îl recunoaște, știe ce comenzi are în perioada următoare și munca poate începe imediat.

Interesant este faptul că operatorului i se poate vorbi în limba nativă, indiferent de naționalitatea sa, și se poate customiza vocea, ceea ce îi sporește gradul de familiaritate și de confort, iar viteza dialogului poate fi ajustată – aspect util mai ales pentru angajații care capătă experiență și vor să li se dea mai repede comenzile. Iar dacă persoana este răgușită sistemul tot îi recunoaște vocea fără probleme. Așa cum subliniază reprezentanții Total Technologies, un asemenea sistem vocal performant nu este o adaptare a unor soluții deja existente, ci a fost dezvoltat special de Honeywell, astfel încât acuratețea să fie cea mai bună.

Pentru produse cântăribile este necesar, separat, un cântar, iar sistemul poate fi configurat astfel încât să solicite, înainte de confirmare, greutatea pe care operatorul o ia de pe raft.

Soluția Voice este ușor de instalat și robustă și lucrează prin WiFi, iar până acum nu s-a întâmplat ca într-un depozit să fie nevoie de mai mult decât de o infrastructură internet standard. Dar există și versiuni în care dependența de online nu este de 100%.

Sistemul se integrează cu WMS și ERP și transmite informații, dar poate stabili și o logică a activității – de exemplu, să permită doar picking-ul unei singure comenzi sau al mai multor comezi simultan.

Generații noi, provocări noi, soluții noi

La eveniment a fost prezent și Miha Capuder, Solution Specialist Honeywell, care a insistat să transmită două mesaje principale: cât de important este pentru o firmă să construiască o echipă și cât este de ușor de folosit soluția Voice. Acesta a arătat că în prezent în întreaga lume lucrează în depozite circa 8,4 milioane de persoane și că în trei ani se va ajunge la 13 milioane, pe fondul creșterii comerțului electronic și al faptului că automatizarea nu merge atât de rapid cum ar fi necesar, și nici nu este posibilă oriunde.

Până în 2025 se estimează că 75% din forța de muncă va fi din generația Z, persoane care au printre caracteristicile principale faptul că doresc să-și schimbe foarte des locul de muncă. Deci pentru a reduce pe cât posibil fluctuațiile de personal firmele trebuie să caute cele mai diverse soluții de fidelizare. Iar Honeywell Voice – și alte sisteme din oferta companiei – poate fi de folos în acest demers deoarece sporește siguranța și confortul la locul de muncă.

În plus, în tot mai multe țări din Europa sunt angajați în depozite străini, care vorbesc limbi diferite. În Cehia se pare că nimeni nu mai vorbește limba cehă în depozite, iar alte țări, printre care și România, angajează oameni din Nepal, Vietnam, Pakistan ș.a. Soluția Voice – implementată deja în peste 60 de țări și disponibilă în 45 de limbi, inclusiv română nativă – ajută la integrarea lor rapidă și la obținerea unei productivități mari încă de la începutul activității, deoarece trainingul durează 2-3 ore, față de câteva săptămâni în cazul altor soluții. „E ca și cum ar avea un supervizor în spate, care le spune la tot pasul ce au de făcut.”

Soluții personalizate, cu durate diferite de amortizare

Din oferta evenimentului mai face parte și Universal Robots, o soluție de automatizare a fluxurilor de lucru care poate fi folosită pe multe linii de producție și logistică, ajutând la eficientizarea tuturor tipurilor de procese repetitive: sortare, ambalare, paletizare, lipire sau asamblare. Datorită robotizării proceselor, companiile reușesc să scadă costurile și numărul de accidente de muncă, să eficientizeze sarcinile, să crească productivitatea și să optimizeze serviciile și experiența clienților.

Honeywell are un portofoliu mai mare de produse, dintre care multe se personalizează în funcție de cerințele exacte ale utilizatorilor, iar Total Technologies – cu care are un parteneriat de peste 10 ani – poate face o analiză a modului în care soluțiile îi ajută în activitatea lor și a duratei de amortizare a investiției.

Până acum durata medie de amortizare a investiției pentru clienții din România a fost de 18 luni, o valoare bună dacă ne gândim la faptul că proiectul este pe 5-7 ani.

Articole similare

Ad