Singura companie din Romania care produce incalzitoare stationare, Mecord Siroco, se confrunta, din pacate, cu dezavantajul lipsei de pe piata a unui fabricant autohton de vehicule. Ca atare, pe un teren in care lupta este inegala, cele mai multe vehicule fiind importate deja complet echipate, reprezentantii companiei au gasit ca solutie de mentinere pe piata oferirea unor pachete extinse de garantie si servicii post-garantie, precum si completarea portofoliului cu activitati de productie care sa nu fie afectate de sezonalitate.
In plus, intr-un domeniu in care cea mai mica defectiune duce la pierderea clientului, calitatea pare sa ramana cel mai de seama argument care le poate distrage atentia clientilor autohtoni de la producatorii de marca de afara.
Mecord Siroco Oradea se ocupa de peste 30 de ani de productia de accesorii pentru autovehiculele utilizate in transportul de marfa sau de persoane, cu precadere in domeniul incalzitoarelor auto stationare (aerotermele Siroco), avand totodata ca obiect de activitate si prelucrarile mecanice.
Structura pietei s-a schimbat in avantajul producatorului autohton
Urmand tendintele din intreaga industrie auto romaneasca, activitatea companiei a inregistrat din 1980 pana in 1990 o crestere substantiala, inscriindu-se apoi pe o curba descendenta. „Din 1990 industria auto practic s-a pulverizat, disparand atat productia camioanelor, cat si a vehiculelor de transport de persoane, ceea ce a constituit un impediment major pentru furnizorii de piese si accesorii din industrie”, a punctat Florian Sala, directorul general Mecord Siroco, completand: „incepand cu anii ’97-’98 s-a constatat o reconsiderare a domeniului, moment la care am realizat ca putem fructifica experienta anterioara. Ca atare, am inceput sa dezvoltam partea de control si de IT a instalatiei de incalzire, astfel incat sa ne putem compara cu cei mai importanti producatori din domeniu.”
Insa in 2008 criza economica a inceput in toamna, cand pe acest segment s-ar fi inregistrat varful de vanzari. „Acel sezon a fost dezastruos, cu vanzari aproape zero. Ca atare, am reusit sa ne mentinem pe piata doar datorita unor activitati complementare”, a explicat Florian Sala. Pe de alta parte, din sezonul urmator, firmele mari de transport care practicau sistemul de mentinere a vehiculelor doar pe perioada desfasurarii leasingului, dupa care le vindeau, s-au „pulverizat” in mai multe firme de transport intemeiate de fosti angajati care si-au dramuit banii mult mai atent. „Astfel, fie ca au mostenit masini nedotate, mai ales cele de pana la 7,5 t, fie ca au preluat masini a caror instalatie suplimentara avea probleme si au facut un calcul atent legat de investitie, acestia ne-au oferit sansa castigarii unui segment de clienti noi, care s-au adaugat carosierilor de microbuze”, a mai spus Sala, …