In primele trei trimestre din 2015 au fost inmatriculate pentru prima data in Romania 12.145 de vehicule comerciale noi (din care 370 de autospeciale si sapte vehicule incomplete) si 36.345 rulate (739 de autospeciale), iar 28.783 au fost reinmatriculate (din care 676 de autospeciale si doua vehicule incomplete), in crestere la toate categoriile fata de 10.101 (470 de autospeciale si opt vehicule incomplete), 34.866 (690 de autospeciale), respectiv 27.596 (618 autospeciale si doua vehicule incomplete) din aceeasi perioada a lui 2014.
Daca la categoria vehiculelor de pana la 3,5 t cresterea fata de anul trecut a fost mai mica de 10%, iar la categoriile 3,5-6 si 6-16 t s-au inregistrat scaderi, camioanele grele continua progresul semnificativ fata de anul trecut, desi intr-o masura mai mica decat dupa primul semestru.
In primele trei trimestre din 2015, in Romania au fost inmatriculate 7.747 de autovehicule comerciale cu masa totala maxima autorizata de pana la 3,5 t, din care 199 de autospeciale, fata de 7.227 in aceeasi perioada din 2014 (din care 341 de autospeciale).
Dacia conduce in clasamentul vanzarilor de autoutilitare de pana la 3,5 t, cu 1.842 de unitati (1.623 de furgoane, din care 31 carosate de Romturingia, 191 de pick-up-uri, din care 182 carosate de Romturingia, 27 cu temperatura controlata si o duba izoterma). Producatorul roman este urmat de Ford, cu 1.104 unitati (608 furgoane, 181 cu temperatura controlata, 120 de suprastructuri deschise, 70 cu obloane rabatabile, 44 de prelate, 26 de basculante, 25 de izoterme, 13 suprastructuri inchise, una pentru transport de animale, o camioneta pick-up s.a.), Fiat, cu 913 unitati (459 de furgoane, 208 suprastructuri deschise, 73 cu temperatura controlata, 43 de prelate, 19 cu obloane rabatabile, o basculanta, o izoterma s.a.), Renault, cu 643 de unitati (449 de furgoane, 51 de prelate, 44 cu temperatura controlata, 42 de suprastructuri deschise, 30 cu obloane rabatabile, 20 cu duba izoterma, patru basculante, una pentru transport de vehicule s.a.), Mercedes- Benz, cu 594 de unitati (427 de furgoane, 74 de prelate, 37 cu temperatura controlata, 13 cu obloane rabatabile, 10 cu obloane ridicatoare, opt suprastructuri deschise, patru basculante, cate doua break si izoterme, cate una pentru transport de pasageri, transport de vehicule si transport de animale, un break s.a.), Volkswagen, cu 458 de unitati (298 de furgoane, 87 de suprastructuri deschise, 29 cu temperatura controlata, 20 cu obloane rabatabile, opt prelate, trei dube izoterme, doua basculante s.a.), Peugeot, cu 431 de unitati (276 de furgoane, 80 de suprastructuri deschise, 29 cu temperatura controlata, 26 de prelate, doua cu obloane rabatabile, cate o izoterma si basculanta s.a.), Iveco Daily, cu 423 de unitati (159 de furgoane, 135 de prelate, 61 cu obloane rabatabile, 42 cu temperatura controlata, 19 basculante, sase cu carlige ridicatoare si o suprastructura deschisa), Citroen, cu 418 unitati (242 de furgoane, 107 suprastructuri …