Dupa seria de acuzatii aduse transportatorilor romani privind utilizarea de emulatoare de AdBlue prezentate in filmul difuzat de ZDF si preluat si de o televiziune din Elvetia saptamana aceasta, ZDF loveste din nou, prezentand un film despre DHL si modul in care face profituri folosind resursa umana.
In ultima parte a filmului sunt prezentate relatiile comerciale ale DHL cu firmele est-europene de transport, despre care se mentioneaza ca exploateaza soferii, care dorm in cabina camionului mai multe week-end-uri pe luna parcand in benzinariile publice, isi gatesc in parcare etc.
In acest sens au fost intervievati soferi ai Aquila pentru a demonstra modul de salarizare a acestora.
Venit in Bucuresti pentru a intervieva Aquila si a consulta un contract de munca al unui sofer de la Aquila, realizatorul filmului s-a gandit, la fel ca in cazul filmului despre emulatoare, la un siretlic: si-a inchiriat o sala de intalniri intr-o cladire de birouri, unde, chipurile are sediul o firma de expeditii din Germania, care a dat un anunt de cautare de parteneri de transport dupa cum ne-au declarat unele persoane care au fost la discutii cu falsii antreprenori germani.
Cei care au participat la discutii au fost filmati cu o camera ascunsa sub birou, fiind chestionati despre modul de retribuire a soferilor – cat pe salariu, cat pe diurna – cate zile de lucru, daca se respecta MiLoG sau nu etc.
Puteti vizualiza filmul pe site-ul ZDF la linkul https://www.zdf.de/dokumentation/zdfzoom/zdfzoom-deutsche-post-am-limit-100.html