Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Automatizarea, soluția eficientă în fața crizei forței de muncă

Concurenții la premiile IFOY 2024 înscriși la categoriile „Soluții integrate pentru client”, „Special of the Year” și „Start-up of the Year” propun pentru ediția din acest an inovații în domeniile industrial și intralogistică, ce vizează cu precădere optimizarea proceselor cu caracter repetitiv, eliminând acțiunile inutile și eficientizând consumul de resurse. Automatizarea este, fără doar și poate, viitorul, coroborat cu dezvoltarea de soluții prietenoase cu mediul. Totuși, forța de muncă umană nu trebuie neglijată, dovadă că toate soluțiile și sistemele sunt proiectate prin raportare la mediul complex de lucru din depozite și hale industriale, nivelul maxim de siguranță al operațiunilor fiind o prioritate.

SOLUȚII INTEGRATE PENTRU CLIENT

Agilox – flota AMR de la BMW

BMW Group, cu sediul central în München, este unul dintre cei mai mari producători de automobile (mașini și motociclete) la nivel global. În Regensburg, compania operează una dintre cele mai avansate fabrici din Europa, cu o suprafață de peste 1.400.000 m2. Până la 1.000 de vehicule din modelele BMW Seria 1, BMW X1 și BMW X2 sunt livrate zilnic clienților din întreaga lume.

Ca parte a logisticii de producție, fabrica BMW Group din Regensburg utilizează 27 de roboți mobili autonomi (AMR) de la Agilox pentru manipularea materialelor. Într-o săptămână medie de lucru sunt manipulate aproximativ 2.624 t de piese, componente și materiale, acoperind aproximativ 3.294 km. Aceasta este una dintre cele mai mari flote AMR din regiune.

Perioada de implementare a proiectului de automatizare a fost 1 ianuarie 2017-31 decembrie 2023.

Înainte de implementarea proiectului de automatizare al Agilox, liniile de producție erau aprovizionate manual cu trenuri de rută, toate zonele fiind alimentate doar în cadrul unui ciclu predefinit. Ca parte a unui proiect pilot pentru soluții de transport asistate de robot, primul AMR Agilox a fost instalat la Regensburg în 2017. După o etapă de testare, flota a fost extinsă treptat, ajungând în șapte ani la 27 de AMR în funcțiune.

Soluția Agilox se bazează pe așa-numita „Tehnologie X-Swarm”, care permite AMR-urilor individuale să comunice și să interacționeze între ele, fluxul de materiale fiind distribuit eficient între toți roboții. Dacă unul eșuează, roboții rămași asigură fluxul neîntrerupt de aprovizionare.

Stațiile de lucru sunt aprovizionate automat în funcție de cerere, iar în cazul unor nevoi imediate, personalul de producție poate plasa comenzi individuale pentru piese. Agilox One alimentează independent stația respectivă și poate fi folosit apoi pentru transportul containerelor goale.

Interfața cu utilizatorul poate fi personalizată pentru fiecare stație de lucru, permițând ajustări ale fluxului de materiale. Transportul containerelor pline și goale are loc pe distanțe care depășesc 100 m în trafic mixt, ce include oameni, stivuitoare și trenuri de rută, iar roboții permit un transport sigur în orice condiții. De altfel, roboții mobili autonomi de la Agilox îndeplinesc toate standardele normative de siguranță și sunt certificați CE și TÜV.

La nivelul roboților sunt integrați șapte senzori (ultrasunete, scaner de navigație și mai mulți senzori de siguranță), cu ajutorul cărora sunt detectate cele mai mici obstacole în calea lor și ocolite în mod autonom. Traseul este replanificat în câteva milisecunde și sincronizat cu întreaga flotă. Acest lucru permite dispozitivelor rămase să reacționeze prompt la schimbări și să asigure o alimentare fără întreruperi a fluxului de materiale.

Disponibilitatea este una dintre valorile cheie din industria auto pentru a asigura respectarea timpilor de lucru. Utilizarea Agilox AMR permite adaptarea și modificarea flexibilă și autonomă a fluxurilor de materiale fără a depinde de resurse externe sau a perturba aprovizionarea.

Safelog GmbH – Ecosistemul lanțului  de aprovizionare în contextul digitalizării

Safelog GmbH participă la IFOY cu proiectul de transformare și modernizare a unei hale de asamblare Mercedes-Benz din cadrul fabricii din Sindelfingen pentru autoturismele clasa E și GLC. Perioada de implementare a fost 1 decembrie 2022-31 august 2023.

Dezvoltarea platformei de monitorizare în timp real a vehiculelor cu ghidaj automat (AGV) a contribuit la creșterea disponibilității utilajelor și la optimizarea proceselor de aprovizionare.

Sistemul de monitorizare Safelog permite identificarea locației și a stării AGV-urilor în orice moment, colectând date definite și afișând grafic aceste informații. În cazul unor defecțiuni sau probleme, o alarmă este trimisă automat către cel mai apropiat terminal al echipei de întreținere.

Datele IoT din sistemul de transport fără șofer AGV Live sunt puse la dispoziție pe platforma de date MO360 și pentru analize de date pe mai multe domenii.

„Hărți termice” predefinite pot fi utilizate pentru a identifica tipurile de probleme, în funcție de care se generează măsuri adecvate într-un stadiu incipient. Cuvântul de ordine este predictibilitate, cu impact asupra creșterii eficienței și productivității.

Funcția de „Urmărire fantomă” permite analizarea datelor anterioare, identificarea blocajelor și a proceselor ineficiente, oferind suport rapid, sistematic și automatizat pentru recunoașterea problemelor, în vederea evitării acestora pe viitor.

Sistemul combină o interfață de utilizator standardizată pentru AGV cu sistemul de întreținere și control, pentru implementarea unui proces continuu de optimizare și îmbunătățire în timpul fazei de accelerare, inclusiv amplificare stabilă și robustă, disponibilitate crescută, reducerea timpilor de răspuns în suportul de nivel 1 și 2 și economisire de resurse prin dimensionarea redusă a flotei.

În această interacțiune complexă între software și hardware, sistemele Pick-by-light și AGV-urile Safelog sunt utilizate atât pentru ridicarea comenzilor de materiale, cât și pentru transportul către liniile de asamblare. Pentru ridicarea comenzilor se folosește un mini PC în rețea, având sistem de operare Linux. Acesta controlează sistemele pick-by-light, care semnalează angajaților din zonele de pick-up ce piese aparțin comenzii respective și în ce cantitate. În plus, permite combinarea proceselor de picuire cu funcționarea AGV.

Software-ul poate fi personalizat și instalat „over the air”, întreg procesul fiind automatizat.

Peste 350 de AGV-uri conectate în rețea și funcționând pe diverse circuite transportă piesele și componentele din hala de asamblare către liniile de producție. Peste 3.000 dintre acești roboți standardizați sunt utilizați în MBC, deservind o mare varietate de procese de aprovizionare.

În intralogistică, AGV-urile transportă necesarul de materiale încărcate din zona de picking către liniile de asamblare, inclusiv componentele pre-asamblate, cum ar fi roțile și scaunele, fiind livrate direct la locul de instalare.

Pentru a se asigura că AGV-urile își găsesc destinația, acestea sunt ghidate printr-un sistem de navigație hibrid format din bandă magnetică și ghidare virtuală. Pentru a putea executa comenzile necesare pe traseu, AGV-urile au același mini PC ca și sistemele Pick by light.

Dotate cu propria lor inteligență, AGV-urile sunt capabile să decidă independent. În punctele critice (cum ar fi intersecțiile cu alte circuite sau înainte de intrarea într-un sistem de mecanizare) sistemul de control de nivel superior dezvoltat intern reglează traficul.

Hala de asamblare pentru seriile de modele clasa E și GLC-Class reprezintă dezvoltarea ulterioară consecventă a unei transformări digitale și tehnice în industria auto, complexitatea devenind gestionabilă.

SPECIAL OF THE YEAR

Ravas iCP – tehnologie de cântărire  în mișcare

Sistemul de cântărire cu plăci de transport Ravas iCP, cu tehnologie de cântărire în mișcare, permite eficientizarea operațiunilor de manipulare și stivuire de marfă, fără opriri sau întreruperi. Conducerea cu viteză constantă pe o podea netedă permite generarea unui set de date în timp real privind greutatea paleților, informațiile fiind transferate la orice ERP sau WMS și folosite pentru facturarea în funcție de greutate.

Procesul de cântărire începe automat când operatorul ridică paletul, iar în timpul transportului către destinația dorită se determină greutatea paletului și, dacă este necesar, datele se trimit pentru urmărire și înregistrare.

Ravas iCP efectuează calcule interne de 100 Hz și utilizează diverși senzori, inclusiv datele celulei de sarcină și datele senzorului G. Algoritmii sofisticați asigură calitatea datelor și elimină inconsecvențele, cu un algoritm brevetat de cântărire în mișcare inteligentă pentru cântăriri precise în mișcare. Sistemul este certificat de către Institutul Național de Măsurare (NMI) din Olanda.

Relevanță pentru industrie

Tehnologia Ravas de cântărire în mișcare ajută la optimizarea proceselor și la reducerea costurilor. Potențialul de piață pentru această inovație este uriaș pentru companiile care operează cross-docking ca activitate principală, fiind eliminate erorile umane în raportarea greutăților paleților. Companiile LTL specializate în recântărirea paleților în procesele de cross-docking și de grupaj vor putea asigura măsurători precise în fiecare etapă, sporindu-și eficiența și oferind utilizatorilor un avantaj competitiv, în timp ce firmele de producție vor putea să înregistreze rapid și precis greutatea tuturor materialelor și componentelor și să se protejeze împotriva supraîncărcării.

Datele în timp real oferă informații actualizate despre nivelurile stocurilor și pot fi folosite la facturare, plus că produsele primesc aprobare de tip OIML T11481. Prin eliminarea necesității cântăririi manuale, sistemul minimizează riscul de accidente și răni asociate cu metodele tradiționale de cântărire. În plus, este proiectat pentru a oferi măsurători precise de greutate, reducând riscul de subîncărcare sau supraîncărcare, ce poate avea impact asupra siguranței și eficienței operaționale.

Nu în ultimul rând, cântărirea în mișcare ajută la optimizarea proceselor de manipulare a materialelor, la reducerea costurilor cu forța de muncă și la asigurarea că încărcăturile se încadrează în limitele de greutate specificate pentru a preveni deteriorarea echipamentelor sau a mărfurilor.

Globe XLP80: grup electrogen  cu pilă de combustie pe hidrogen

Globe Fuel Cell Systems a dezvoltat un grup electrogen cu pile de combustibil pe hidrogen pentru aplicații de intralogistică.

Globe XLP80 este conceput pentru a oferi o alternativă la sistemele de baterii din clasa de 80 V sau la variantele de combustie corespondente; are o dimensiune similară unei baterii de 775 Ah, greutate de 1.863 kg și este proiectată dedicat pentru stivuitoarele cu contragreutate. Rezervorul de 68 l poate stoca 1,8 kg de hidrogen, suficient pentru 8 ore de funcționare chiar și în cele mai dificile aplicații, cum ar fi industria băuturilor. Grație sistemului cu pilă de combustie pe hidrogen de 11 kW și bateriei integrate de 12 kWh, Globe XLP80 atinge un vârf de putere de peste 60 kW.

Avantajele utilizării în intralogistică a tehnologiei cu pilă de combustie pe hidrogen sunt multiple: productivitate mai mare prin realimentare rapidă, în mai puțin de cinci minute, în loc de mai multe ore de reîncărcare, creșterea gradului de utilizare a flotei de echipamente, mai mult spațiu pentru procesele de valoare adăugată datorită eliminării stațiilor de schimb de baterii și a camerelor speciale destinate schimbului, eliminarea riscului de vătămări corporale sau ale utilajului în timpul schimbării bateriei, eliminarea sarcinilor de putere de vârf datorită încărcării bateriilor Litiu-Ion, reducerea echilibrului CO2 prin utilizarea hidrogenului verde, durată de viață mai lungă proiectată pentru 20.000 de ore de funcționare și rată de reciclare de peste 95%.

Globe Fuel Cell Systems își are originile la Mercedes-Benz, iar unul dintre avantajele cheie ale modelului Globe XLP80 în comparație cu concurența directă în tehnologia sistemelor energetice cu pilă de combustie este calitatea ridicată, la standardele industriei auto.

Globe XLP80 integrează un număr mare de senzori, care transmit peste 1.000 de semnale pe secundă către cloud, prin Globe DataCore. Se oferă astfel o imagine de ansamblu asupra funcționării sistemului, a operării, precum și date despre starea celulei. Clienții sunt informați prin mesaje tip alertă, iar DataCore Manager permite programarea online a intervențiilor service, pentru întreținerea optimă a flotei.

Relevanță pentru industrie

Mai multe studii arată că piața stivuitoarelor contrabalansate noi va crește în Europa la aproximativ 134.000 de unități până în 2030, iar unul din trei echipamente va fi prevăzut cu un sistem cu pilă de combustie. În aceste condiții, potențialul tehnologiei este uriaș, de aproximativ 1,5 miliarde de unități numai în Europa.

Globe XLP80 este proiectat pentru utilizarea în propulsia stivuitoarelor de 2,5 până la 5 t și recomandat pentru industria grea (producția de hârtie, oțel, produse chimice etc.), industria băuturilor și logistică în general.

Toposens Echo One, de la Meysens GmbH

Meysens GmbH a dezvoltat Toposens Echo One, primul senzor ultrasonic 3D din lume pentru roboții mobili (AGV și AMR). Bazat pe principiul bionic, imitând tehnicile de eco-locație ale unui liliac, sistemul ajută la evitarea coliziunilor grație unei monitorizări 3D ieftine și precise. Spre deosebire de tehnologiile de senzori existente, care pot fi afectate negativ de condițiile externe (lumină, vreme etc.), Toposens Echo One folosește unde ultrasonice pentru a cartografia împrejurimile sale în trei dimensiuni, permițând detectarea precisă a obiectelor și conștientizarea spațială pentru sisteme autonome chiar și în cele mai dificile medii.

Echo One poate fi utilizat pentru o gamă largă de aplicații în domeniul roboticii, de la automatizare industrială și logistică până la roboți de service și vehicule autonome. Inovația cheie este combinația de hardware – care este și mai bine adaptat cerințelor de mediu – cu software-ul inteligent, cu filtre de zgomot și algoritmi special dezvoltați (Toposens Processing Unit). Acest lucru asigură o detectare și mai bună a obiectelor în comparație cu senzorii ultrasonici 1D convenționali. În plus, are consum redus de energie, esențial pentru rentabilitatea sistemului.

În timp ce sistemele optice precum LiDAR și camerele video se bazează pe lumină și, prin urmare, pot avea probleme în condiții de mediu nefavorabile, Toposens Echo One utilizează unde ultrasonice, care sunt reflectate de orice obiecte din mediul înconjurător, inclusiv cele cu suprafețe transparente, în oglindă sau întunecate. Acest lucru permite detectarea precisă, în timp real, a obiectelor, complet independentă de condițiile de iluminare și de texturile suprafeței, în aplicații în aer liber și în medii ploioase sau cu praf, așa cum demonstrează certificarea IP67.

Relevanță pentru industrie

Una dintre cerințele industriei 4.0 și intralogisticii 4.0 de astăzi este integrarea sistemelor autonome și în special a roboților mobili, cum ar fi AGV-urile și AMR-urile, în vederea creșterii flexibilității, reducerii muncii manuale și îmbunătățirii preciziei diferitelor sarcini atât în producție, cât și în logistică. Pentru a face acest lucru, roboții mobili se bazează pe senzori pentru a percepe mediul lor. Cu toate acestea, în prezent nu există o soluție suficient de performantă pentru percepția tuturor obstacolelor.

Fără a avea unghiuri moarte Toposens Echo One este o soluție rentabilă, fiabilă și eficientă.

Principalul avantaj constă în tehnologia senzorilor acustici în sine, care completează senzorii optici acolo unde aceștia își ating limitele.

O altă problemă rezolvată este respectarea intimității/confidențialității angajaților, care nu mai sunt filmați, întrucât Toposens Echo One percepe mediul înconjurător prin semnale ultrasonice.

START-UP of the Year

BOX ID ProcessGuard

Prin intermediul unei abordări IoT, sistemul BOX ID ProcessGuard, dezvoltat de BOX ID Systems GmbH, permite pentru prima dată operațiuni de picuire și expediere fără erori și optimizează ciclurile containerelor de transport. Soluția poate fi conectată în mod flexibil la sistemele ERP/EWM și generează economii importante la nivel operațional. În plus, reduce amprenta asupra mediului prin optimizarea rotației containerelor și minimizarea transporturilor și retururilor direcționate greșit.

BOX ID ProcessGuard combină tehnologia de scanare ergonomică cu feedback în timp real către sistemul ERP al clientului, pentru monitorizarea întregului proces de transport. Reconcilierea automată, ținând cont de logica de proces definită, poate asigura o alocare corectă și poate evita orice erori în transport. Sistemul este capabil să potrivească informațiile scanate cu sarcinile țintă în timp real și să ofere feedback angajaților în timp real (aproximativ 200 ms).

Soluția de scanare monitorizează întregul proces de încărcare a mărfurilor pe diferite mijloace de transport (cum ar fi rulouri, paleți de sistem, paleți și alte suporturi de încărcare utilizate în procesul de transport), prin scanarea codurilor de bare de pe pachete și a codurilor QR de pe mijloacele de transport. ID-urile conținute în aceste coduri sunt folosite pentru a interoga destinațiile planificate și containerele din ERP-ul clientului.

Una dintre cele mai importante inovații ale BOX ID ProcessGuard în comparație cu produsele anterioare de pe piață este evitarea proactivă a erorilor umane din lanțul de aprovizionare, care cauzează costuri semnificative din cauza mărfurilor livrate greșit. Feedback-ul audio-vizual în timp real pentru angajați permite corecția rapidă a operațiunii, grație dispozitivului mobil utilizat pentru scanare. În caz de erori, se împiedică continuarea procesului și se solicită remediere.

Sistemul, bazat pe cloud, are o interfață flexibilă atât cu sistemele ERP/EWM (inclusiv pentru SAP-EWM, S&P SHC), cât și cu infrastructura de scanare existentă (inclusiv pentru ProGlove, Zebra, Standard EPCIS etc.), astfel că poate fi integrat și pus în funcțiune rapid.

Relevanță pentru industrie

BOX ID ProcessGuard poate fi util tuturor companiilor de logistică, inclusiv în sectorul maritim, firmelor de retail, producătorilor din toate industriile, vânzătorilor de produse en-gross, furnizorilor de servicii logistice 3PL etc.

Potrivirea automată a datelor scanate cu asignările țintă din sistemul ERP asigură că pachetele, mărfurile și mijloacele de transport sunt alocate corect. În plus, sistemul oferă o monitorizare completă pe întreg lanțul logistic, de la picuire și până la returnarea containerelor de transport.

Potrivit reprezentanților BOX ID, investiția este amortizată din primele 12 luni, grație economiilor importante realizate.

Vehiculul inteligent cu pedale Mocci

Problema unui mediu urban mai puțin aglomerat și mai curat reprezintă o prioritate. CIP Mobility GmbH a inventat bicicleta de marfă – mocci Smart Pedal Vehicle, concepută pentru logistica de ultimul kilometru.

mocci este o reinterpretare a bicicletei electrice pentru clienții comerciali. Sistemul de acționare digitală folosește pedale pentru conducerea unui generator care produce energie și alimentează motorul electric de pe roata din spate. Bicicletele de marfă comparabile de pe piață se bazează în continuare pe transmisia mecanică a puterii, fiind predispuse astfel la uzură. Inovația de bază a mocci, sistemul „Ride-By-Wire”, nu necesită întreținere și combină componente hardware și software ce permit digitalizarea transportului pe ultimul kilometru. În plus, bicicleta este construită din plastic reciclabil ultra rezistent în loc de oțel sau aluminiu, ceea ce înseamnă că structura de bază este realizată dintr-o singură componentă, plus că se economisesc aproximativ 68% emisii de CO2 în timpul producției comparativ cu componentele convenționale din aluminiu.

În timp ce mulți producători de biciclete cargo urmează abordări de producție învechite, mocci utilizează procesul de turnare prin injecție, care garantează calitate în execuție.

Relevanță pentru industrie

Prin utilizarea vehiculelor inteligente cu pedale în intralogistică, firmele își pot reduce costurile, pot gestiona mai fiabil transportul intern de mărfuri și materiale și pot aduce o contribuție decisivă la protecția mediului. Cei care doresc să-și reducă dependența de vehiculele motorizate vor găsi mocci ca o alternativă reală la bicicletele convenționale sau chiar la furgonetele de livrare. Aplicații potențiale pentru mocci pot fi găsite în diverse sectoare precum logistica depozitelor, livrarea alimentelor, transportul last-mile sau furnizarea de servicii.

Piața bicicletelor electrice a cunoscut o creștere enormă în ultimii ani, iar experții din industrie estimează că aproximativ 17 milioane de astfel de biciclete vor fi în operare până în 2030, dintre care  3 milioane în sectorul B2B. Doar în Europa vorbim de o creștere de aproximativ zece ori a pieței.

mocci contribuie în mod semnificativ la protecția mediului. Separat, costul total de proprietate este scăzut cu până la 60%, datorită costurilor mai mici de uzură și timpului de funcționare mai mare. Cu o baterie puternică, de 800 Wh, care conferă o autonomie de 60-80 km, și un motor având vârf de putere de 1.300 W, mocci este ideală pentru sarcini grele și timpi lungi de funcționare. Conectivitatea și gestionarea flotei fac ca intralogistica și transportul pe ultimul kilometru să fie mai conectate și mai eficiente ca niciodată.

Cybrid Exoskeleton

Cybrid a dezvoltat un sistem de tip exoschelet activ, care previne tulburările musculo-scheletice (AMS) și ușurează munca persoanelor care sunt deja afectate.

Exoscheletul este practic un costum mecanic, purtat aproape de corp. Motoarele susțin partea superioară a corpului utilizatorului și ameliorează zonele stresate. Se pot astfel transporta obiecte de până la 20 kg fără utilizarea forței proprii. În plus, greutatea este absorbită prin șolduri mai degrabă decât prin spate sau brațe, evitând zonele de mare stres. Datorită acestui sprijin, angajații nu obosesc la fel de repede, lucrează mai productiv și rămân mai sănătoși.

În principiu, exoscheletul poate ajuta pe oricine este expus la efort fizic, fiind vizate în special industria de producție și logistică, unde există decalaje semnificativ între munca manuală și automatizare, forțând oamenii să îndeplinească sarcini grele și făcându-i mai susceptibili la boli profesionale.

Exoscheletul Cybrid este primul costum adaptativ de susținere pentru întreg corpul superior (articulațiile umărului și cotului) disponibil pe piață. În viitor, sistemul va fi extins la întregul corp, prin adăugarea de elemente de exoschelet pentru articulațiile șoldului și genunchiului. Suportul este numit adaptiv pentru că se adaptează în timp real la greutatea (suplimentară) care trebuie compensată, la postura și acțiunea utilizatorului de a implementa nivelul dorit de sprijin.

Software-ul dezvoltat intern detectează automat mișcările și recunoaște fără contact greutatea suplimentară cu ajutorul curenților motorului. De reținut că mâinile sunt lăsate libere, pentru a permite manipularea instrumentelor sau a obiectelor complexe.

Relevanță pentru industrie

Piața de exoschelete este încă una foarte tânără, dar vânzările vor crește la 110.000 de unități pe an până în 2025, susțin reprezentanții Cybrid.

Exoscheletul permite o creștere măsurabilă a productivității, precum și beneficii în materie de sănătate. Prin redirecționarea stresului concentrat din zonele critice, cum ar fi umerii sau discurile, către suprafețele largi de contact, cum ar fi curelele toracice și curelele de șold, aceste zone sunt ameliorate într-un mod similar cu un rucsac de drumeție, reducând riscul de tulburări musculo-scheletice. În plus, îmbunătățirea calității muncii duce la creșterea satisfacției angajaților și, în același timp, sporește atractivitatea companiei pe piața muncii din ce în ce mai competitivă.

În viitor, în cadrul reglementărilor privind protecția datelor, datele colectate ale senzorilor și AI vor putea fi folosite pentru a crea statistici extinse despre mișcările angajaților din logistică și producție, cu informații valoroase pentru promovarea sănătății și pentru analiza productivității.

Brightpick Autopicker

Potrivit companiei, Brightpick Autopicker este primul robot mobil autonom din lume destinat operațiunilor de picuire, fiind capabil să ridice și să preia comenzi direct de pe culoarul depozitului.

Robotul este ca un om cu un cărucior, care ridică în mod autonom comenzile pe măsură ce se deplasează pe culoarele depozitului, folosind un design patentat. Spre deosebire de alți roboți de procesare, Brightpick Autopicker nu trebuie să se deplaseze înainte și înapoi la stațiile de picking centralizate. Pe lângă ridicarea robotizată pe culoar, sistemul poate fi folosit și pentru alte sarcini, cum ar fi ridicarea bunurilor de la persoane (pentru articole care necesită dexteritate umană), ridicarea paleților, reaprovizionarea stocului, distribuirea dinamică, consolidarea comenzilor, stocarea și expedierea. Roboții pot alege în mod fiabil alimente la temperatură ambientală și refrigerate, produse farmaceutice, dispozitive medicale, produse ambalate, produse cosmetice, produse electronice, îmbrăcăminte cu pungi polivalente și multe altele. Toate procesele sunt organizate prin software-ul Brightpick Intuition.

Roboții lucrează cu rafturi și containere standard, permițând implementare rapidă și integrare ușoară în orice depozit, inclusiv în zonele de mezanin.

Brightpick Autopicker este complet patentat și alimentat de viziune artificială și AI, care include peste 500 de milioane de algoritmi de alegere și folosește învățarea automată pentru a se îmbunătăți cu fiecare alegere. Robotul permite depozitelor să automatizeze cu ușurință fiecare etapă de picuire, fiind foarte util mai ales în comerțul electronic.

Avantajele cheie ale Brightpick Autopicker sunt alegerea mai rapidă, randamentul crescut, faptul că este nevoie de mai puțini roboți pentru picuire, costurile reduse și un ROI îmbunătățit. În plus, soluția oferă economii maxime pe palierul de forță de muncă, datorită capacităților de ridicare și reaprovizionare automată. Implementarea se face în doar câteva săptămâni, permite companiilor să-și diminueze cu 98% forța de muncă pe sectorul de picuire și să scadă costurile aferente la jumătate.

Clienți precum Rohlik Group, Dr. Max și The Feed (cu sediul în SUA) folosesc deja Brightpick Autopickers în depozitele lor.

Testele IFOY Award 2024 vor avea loc luna aceasta, însă numele câștigătorilor vor rămâne secrete până la ceremonia de premiere care va avea loc în iunie, la Baden, în Austria.

Articole similare

Ad