Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Inca se prefera logistica in-house

In prezent, centrele logistice din Romania totalizeaza 1.100.000 m2, deservind cei mai mari zece jucatori din retailul modern. Din acestia, 125.000 m2 au fost adaugati in 2019, iar asteptarile pentru 2020 vizeaza inca 175.000 m2.

Dupa cum afirma Andrei Jerca, Head of Industrial Services CBRE Romania, exista 4.000 de magazine de toate formatele, iar in logistica lucreaza 5.000 de oameni. „Aproape 60% din piata este concentrata in zona Bucuresti-Ilfov, unde cei mai multi retaileri au centre de distributie, urmata de regiunile de vest si centrale ale Romaniei. In ultimii ani s-a observat miscare si dinspre est (Moldova), Bacau si Roman devenind huburi logistice, insa doar pentru retail. Si Constanta si Craiova au fost identificate cu potential mare de dezvoltare“, a spus acesta, completat de Adriana Palasan, presedinte Arilog: „cu putina infrastructura pusa la punct, in Constanta vor veni jucatori. Ikea deja isi va face un depozit de 50.000 m2, care va deservi o zona mare din Europa de Est. Cred ca a ales Constanta pentru ca volumele de vanzari si colectarea de la partenerii producatori incepe sa fie importanta in aceasta zona.“ Potrivit analizei CBRE, circa 67% dintre retaileri au decis sa isi opereze singuri depozitele si doar 33% si-au externalizat logistica. „Nu cred ca exista un singur model de succes. Fiecare retailer, in functie de modelul sau de business, trebuie sa aleaga cu atentie modul de abordare“, este de parere Andrei Jerca. Reprezentantul CBRE observa ca, desi multi nu isi dau seama, Romania are un al doilea port, dupa Constanta, in Slovenia. „Poate parea amuzant, dar cei care lucreaza in industrie stiu ca tot ce vine prin granita de vest a Romaniei este expediat prin Koper, nu prin Constanta. Legarea Constantei de Koper ar putea fi un proiect logistic important pentru Romania.“ 

Articole similare

Ad