Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Marii expeditori maritimi au avut rezultate spectaculoase și în 2022

Așa cum reiese raportul anual Upply despre indicatorii financiari pe 2022 ai principalelor companii de logistică și transport din lume, creșterea tarifelor de transport maritim le-a adus beneficii și marilor expeditori mondiali de mărfuri – Kuehne + Nagel, DHL Global Forwarding, DSV, DB Schenker și Sinotrans, în această ordine pe primele locuri din lume după cifra de afaceri.

Kuehne + Nagel rămâne lider detașat atât ca venituri (21,57 de miliarde de dolari, cu 31,6% mai mari decât în 2021), cât și marja brută și volume.

DHL Global Forwarding și DSV au crescut semnificativ ca volume, dar acest lucru poate fi explicat numai prin achizițiile recente de companii – fără ele ar fi avut o scădere de 7,4% și respectiv 7%.

DHL a avut cea mai mare creștere de venituri din expedierea mărfurilor, datorită achiziției Hillebrand, și și-a recâștigat poziția a doua în clasament în fața DSV, care la rândul său a cumpărat Global Integrated Logistics (GIL) de la Agility.

Pe de altă parte, Sinotrans a suferit un declin accentuat din cauza situației deosebit de dificile din China dintr-o mare parte a anului trecut, până la sfârșitul politicii Zero Covid.

Între timp, în 2023, rezultatele publicate de companiile europene arată o scădere a cifrei de afaceri, o prăbușire a EBITDA și o erodare în mai mică măsură a volumelor. Tarifele au revenit la nivelul de dinainte de pandemie pe coridoarele dominante și sunt pe cale să facă asta și pe celelalte, deși costurile operaționale sunt mult mai mari acum decât înainte de criza sanitară, deci companiile din domeniu se confruntă cu un deficit în spirală, iar livrarea unor noi capacități de transport între 2023 și 2025 nu este de bun augur. Dar măcar firmele sunt mai puternice decât înainte de Covid-19, deoarece profiturile obținute în 2021 și 2022 au redus gradul de îndatorare. Analiștii Upply admit însă că aceste profituri poate nu vor fi suficiente având în vedere investițiile uriașe care ar urma să fie făcute pentru decarbonizare.

Sursă foto: Kuehne + Nagel (https://newsroom.kuehne-nagel.com/media-library/?tab=file)

Articole similare

Ad