Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ampere înfruntă provocările transformării industriei auto

Grupul Renault a încheiat cu succes primele etape ale planului său „Renaulution”, realizând cea mai rapidă redresare din istoria recentă a industriei auto.

Faza actuală, anunțată în noiembrie 2022, „Revoluție” are ca obiectiv transformarea Renault Group într-o companie de automobile Next Gen, concentrată pe cinci tipuri de business-uri, precum vehicule electrice (EV) și software, noi servicii de mobilitate, economie circulară, vehicule high-end, alături de cele ICE și hibride.

Ampere, entitate autonomă, joacă un rol crucial în această transformare, concentrându-se pe proiectarea, producerea și comercializarea vehiculelor electrice pentru pasageri sub marca Renault în Europa. Cu ambiția de a atinge o cotă de piață de două cifre și o marjă operațională similară până în 2031, Ampere a finalizat desprinderea cu succes la 1 noiembrie 2023. Cu 11.000 de angajați, dintre care 35% sunt ingineri specializați în tehnologiile EV și software, Ampere beneficiază de active puternice și investiții în două platforme dedicate EV, alături de un ecosistem industrial eficient în Franța, cu emisii scăzute de carbon, așa cum ElectriCity și Cléon.

Structura simplă și eficientă a Ampere permite cooperarea agilă, fiind o companie orientată spre date, construită pe tehnologie și condusă de o echipă de conducere cu experiență vastă în domeniul tehnologiei globale și al industriei auto internaționale.

„În adevăratul spirit al Renault, Ampere este conceput pentru a produce vehicule electrice și conectate la prețuri accesibile tuturor, abordând imperativele tranziției energetice și valorificând oportunitățile de creștere de pe piață. Ampere este în primul rând o ilustrare a eforturilor pentru excelența tehnologică și experiența clienților: două platforme dedicate pentru vehicule electrice, o gamă robustă de șapte modele, o nouă generație de arhitectură electronică centralizată, o suită de software avansată bazată pe Android și cel mai compact și eficient ecosistem de aprovizionare și de producție EV, toate create în Europa. Unicitatea Ampere se bazează pe o abordare deschisă și orizontală cu cei mai buni parteneri din domeniu, asigurând un risc scăzut, flexibilitate și alocare inteligentă a capitalului pentru a naviga într-un mediu competitiv, aflat în schimbare rapidă. Ampere combină tot ce e mai bun din două lumi: experiența și determinarea unui producător de automobile de top și agilitatea și inovația unui nou venit. Ampere este ESG în 3D, proiectat de la zero si atingând cel mai înalt standard în materie de decarbonizare, economie circulară și tranziție echitabilă. Sunt mai mult decât încrezător că succesul Ampere se bazează pe expertiza și entuziasmul unei echipe foarte diverse, care s-a dovedit extrem de eficientă în ultimii doi ani de pregătire.”,

a precizat Luca de Meo, Chief Executive Officer Renault Group.

„Cu mașini de înaltă performanță, prețuri competitive, un brand puternic și servicii de înaltă calitate, Ampere este bine poziționat pentru a răspunde evoluției vehiculelor electrice pe piața europeană. Ampere vizează o creștere medie anuală de 30% a veniturilor între 2023 și 2031. De la 10 miliarde de euro în 2025 cu 4 vehicule, Ampere va viza peste 25 de miliarde de euro din venituri în 2031, cu 7 vehicule competitive. Datorită foii de parcurs clare de reducere a costurilor cu 40% pe parcursul unei singure generații, Ampere va putea să reducă treptat prețurile vehiculelor, îmbunătățind în același timp marjele. Într-adevăr, beneficiind de relansarea Renault Group în domeniul EV și software, Ampere oferă un profil financiar cu risc scăzut și rentabilitate ridicată, cu ambiția de a atinge pragul de rentabilitate în 2025 (atât în marjă operațională, cât și în free cash flow) și vizează o marjă de peste 10% începând cu 2030. Dincolo de propria sa gamă, Ampere este, de asemenea, concepută pentru a fi o platformă tehnologică, de producție și de colaborare cu alte mărci, ceea ce reprezintă avantaje suplimentare. Separarea recentă, finalizată cu succes în urmă cu două săptămâni, este o primă etapă semnificativă pentru noi și pregătim următoarea mișcare strategică: IPO este o oportunitate de a accelera în continuare dezvoltarea Ampere fără a recurge la resursele Renault Group și îi permite acestuia să accelereze pe foaia de parcurs pentru a-și recompensa acționari.”

a declarat Thierry Piéton, Chief Financial Officer Renault Group.

Articole similare

Ad