Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Enel investeste in 12.000 de statii de reincarcare pentru masinile electrice in Italia

Enel SpA va investi aproape 300 de milioane de euro pentru a instala aproximativ 12.000 de statii de reincarcare pentru masinile electrice din Italia. Totul in conditiile in care rata de adoptie pentru masini electrice din urmatorii cativa ani „ar putea fi surprinzatoare“ si ar putea schimba industria energetica si auto globala mai repede decat se asteapta oamenii, dupa cum a declarat CEO-ul Enel, Francesco Starace, citat de Bloomberg.
 

„Cred cu tarie ca producatorii de automobile care ignora ritmul adoptarii masinilor electrice vor face acest lucru pe propriul lor risc", a declarat Starace, care se asteapta ca masinile si bateriile electrice sa schimbe terenul din domeniul auto, al utilitatilor si companiilor petroliere. „Masinile electrice sunt o idee buna pentru o companie electrica.“ Italia are in prezent aproximativ 6.000 de masini electrice, deservite de 900 de statii publice de reincarcare si aproximativ 1800 de coloane instalate in spatii private.
Potrivit interviului aparut in Bloomberg, investitia companiei de utilitati se va extinde pe o perioada de doi ani si jumatate. Starace a spus ca exista si posibilitatea de a construi pana la 30.000 de statii private de reincarcare, inclusiv hoteluri si restaurante care isi doreau sa ofere acest serviciu clientilor, dintre care unele au contactat deja Enel pentru instalarea statiilor. Acest sistem ar putea sustine aproximativ 300.000 de masini electrice, a spus el. „Acesta este un lucru care poate da nastere la cresterea numarului de masini electrice, deoarece va elimina una dintre problemele majore ale unui potential cumparator, care este «imi pot incarca masina?»“, a spus Starace.
Enel intentioneaza sa introduca in Italia tehnologia de „vehicle to grid“, implementata pentru prima data in Danemarca in august 2016. Tehnologia transforma masinile electrice in baterii mobile mari care pot interactiona cu reteaua electrica. In timp ce se incarca, masinile pot promova generarea de energie regenerabila si echilibra fluxurile de energie din retea. Starace considera ca productia pe scara larga nu este departe. „Masinile devin ieftine atunci cand pot fi vandute in numar de milioane, iar industria chineza este pregatita pentru asta, industria japoneza este pregatita pentru asta, unii dintre producatorii americani sunt pregatiti si unii dintre producatorii europeni au inteles“, a spus Starace.

Articole similare

Ad