Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Renovarea tunelului Arlberg intră în faza a doua din 15 aprilie

De astăzi, 15 aprilie, semafoarele de la tunelul Arlberg vor deveni din nou roșii. ASFINAG va începe cea de-a doua fază de renovare și va reînnoi carosabilul în 2024, în principal pe partea Vorarlberg. Încă o dată, toți cei implicați se bazează pe conceptul de deviere testat, la nivel regional prin pasul Arlberg și la scară largă prin Germania. Pentru traficul de mărfuri grele, ca bază pentru traversarea trecătorii este din nou disponibilă reglementarea traficului de destinație și de origine.

ASFINAG a elaborat din nou această opțiune de deviere în avans, în cadrul unor discuții intense și mai ales constructive cu autoritățile, organizațiile de urgență, municipalitățile și partenerii din ambele state federale, pentru a preveni posibile blocaje de trafic în timpul închiderii.

Pe lângă carosabil, ASFINAG reînnoiește, de asemenea, stratul de acoperire a tunelului și îmbunătățește drenajul pentru a continua să facă din tunelul Arlberg unul dintre cele mai sigure tuneluri din Austria. ASFINAG investește 75 de milioane de euro în acest proiect. Alte 30 de milioane de euro sunt investite în renovarea stației de taxare din St. Jakob și în remodelarea în timp util a întregii zone de taxare de pe partea tiroleză a tunelului.

Ultima închidere de această dimensiune pe termen lung pe Arlberg

Anul trecut, închiderea s-a încheiat în octombrie. Motivul a fost acordul cu ÖBB, cu care ASFINAG a coordonat activitățile de construcție atât în tunelul rutier, cât și în cel feroviar. Anul acesta, lucrările vor continua în tunel până în noiembrie, pentru a putea finaliza ultima închidere necesară de această amploare la timp pentru sezonul de iarnă. Este important de reținut faptul că diverse sisteme electronice de siguranță și sistemul de ventilație trebuie să fie oprite în timpul acestor lucrări. În lipsa sistemelor de siguranță active, din motive de siguranță, nu este permis traficul prin tunel. De asemenea, din motive de siguranță, niciun trafic nu poate trece prin șantier în timpul lucrărilor. Prin urmare, nu există nicio alternativă la închidere.

Pasajul poate fi traversat doar cu excepții

Pasul Arlberg va fi ruta alternativă regională de la începutul închiderii totale, la 15 aprilie. La sfârșit de săptămână, este posibil să existe întârzieri pe ruta trecătorii din cauza aglomerației de trafic. Prin urmare, ASFINAG îi sfătuiește pe șoferi să își planifice suficient timp pentru călătoria din acest an și – dacă este posibil – să folosească una dintre rutele alternative de mare anvergură. Printre aceste rute se numără Rosenheim-München (Germania), Gotthard și San Bernardino (Elveția) sau Fernpass, cu condiția să fie respectate regulile de circulație în vigoare acolo.

Rute alternative pe durata închiderii totale:

  • Drumul de la Pasul Arlberg (B 197/L 197)
  • Ruta Rosenheim-Munich (Germania)
  • Gotthard (Elveția)
  • San Bernardino (Elveția)

Soluție de trafic bazată pe zone centrale pentru traficul de mărfuri grele

ASFINAG a acordat încă o dată o atenție deosebită unei soluții inteligibile și viabile pentru economie, care a fost convenită cu autoritățile și camerele de comerț și care este încă în curs de discuție în detaliu. O zonă de destinație și de origine a traficului clar definită ar trebui să facă posibilă utilizarea de către camioane a trecătorii Arlberg Pass.

Există restricții pentru mașinile cu remorci grele de peste 750 kg în perioada de vârf a călătoriei, astfel încât traficul să poată fi ghidat prin trecătoare fără probleme majore. În ceea ce privește interdicția de circulație, ideea actuală este de a permite accesul la campinguri în afara orelor de vârf, cu un trafic corespunzător mai redus.

Șoferii sunt sfătuiți să evite zonele mari sau să folosească transportul public

Cel mai important sfat este evitarea Pasului Arlberg în această perioadă și folosirea unei dintre rutele alternative pe scară largă sau serviciile de transport public, cum ar fi calea ferată. Pentru toți ceilalți răbdarea și concentrarea este foarte importantă la trecerea cu mașina prin trecătoare. În zilele de vârf, pot fi peste 20.000 de mașini pe trecătoare în timpul devierii. Acest lucru se bazează pe experiența primelor trei închideri din 2015, 2017 și 2023.

Pentru incidente individuale, cum ar fi accidentele, urgențele medicale sau operațiuni similare, se elaborează planuri adecvate împreună cu poliția și organizațiile cu lumină albastră. Există, de asemenea, planuri de urgență corespunzătoare pentru dezastre naturale, cum ar fi apariția iernii.

Mega șantier de construcții cu accent pe durabilitate

Conservarea resurselor este o prioritate absolută pentru ASFINAG, chiar și pe un șantier de asemenea dimensiuni. Prin urmare, ASFINAG se concentrează pe reciclare pentru cei 23.000 de metri cubi de carosabil din beton. Aproximativ 60% din vechiul carosabil va fi reutilizat pe șantier și va fi asfaltat după ce materialul va fi prelucrat într-o stație de mixare. Deoarece nu sunt necesare zone de depozitare și cea mai mare parte a reciclării are loc la fața locului, deșeurile și deplasările cu camioanele sunt reduse semnificativ.

Noua stație de taxare este realizată din lemn și folosește energie regenerabila

Ori de câte ori este posibil, pentru construcțiile noi se folosește lemnul, materie primă regenerabilă, care provine în cea mai mare parte din producția locală, folosind resurse locale. Este de înțeles că, atunci când acest lucru este posibil pentru o structură de transport. Acest lucru este valabil și pentru podul pietonal pentru clienții de la stația de taxare

În viitor, alimentarea cu energie electrică va fi asigurată de energii regenerabile, utilizând energia geotermală și solară. ASFINAG acordă atenție și construcțiilor eficiente din punct de vedere energetic.

Noile cabinele de taxare vor avea o amenajare interioară îmbunătățită și vor fi optimizate din punct de vedere energetic și fonic. Accesul la cabine va fi individualizat pentru colegii de la ASFINAG. O mare atenție este acordată traversării în siguranță a angajaților – pasajul suprateran pentru persoane este integrat în noul acoperiș zburător. În viitor, ASFINAG va avea la dispoziție un total de douăsprezece benzi de circulație la stația de taxare, plus benzi suplimentare pentru camioane.

Nu există dezavantaje din cauza închiderilor pentru deținătorii de abonamente anuale Clienții nu vor suferi niciun dezavantaj din cauza închiderii tunelului. Pentru deținătorii de carduri anuale de taxare a rutelor/carte de călătorie multiplă, acest lucru înseamnă că valabilitatea cardului anual de taxare a rutelor/carte de călătorie multiplă va fi prelungită automat pe durata închiderii. Acest lucru înseamnă că, în ciuda închiderii, deținătorii de bilete cu mai multe călătorii nu vor suferi nicio pierdere.

sursa foto: ASFINAG

Articole similare

Ad