Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Trecerea la anvelopele de iarna. De ce trebuie sa tinem cont!

Producatorul Nokian are cateva sfaturi pentru soferi in ceea ce priveste trecerea la anvelopele de iarna. Astfel, verificarea Indicatorului de Siguranta (DSI) este o metoda foarte simpla. Acest indicator, care se gaseste in toate produsele Nokian Tyres, este un sir de numere inscriptionat pe banda de rulare. Pe masura ce anvelopa se uzeaza, numerele incep sa se stearga. Cel mai vizibil numar care ramane pe anvelopa indica adancimea benzii de rulare.
 

Anvelopele de iarna fara crampoane confera aderenta prin modelul si materialele benzii de rulare, de aceea utilizatorii acestor tip de anvelope trebuie sa le verifice canelurile si santurile, afirma producatorul nordic de anvelope. Aderenta se realizeaza datorita laturilor ascutite ale canelurilor si al compusului de cauciuc moale. Anvelopele isi pierd aderenta atunci cand sunt ferme in loc de flexibile si au caneluri joase, cu margini rotunjite. „In plus, autoturismele din zilele noastre au, in general, tractiune fata, sunt mai grele decat au fost vreodata, iar puterea motoarelor lor a crescut. Un stil agresiv de condus faciliteaza uzura accelerata a anvelopei. La fiecare 6.000 – 8.000 km este recomandat sa schimbi anvelopele din fata cu cele din spate, deoarece se uzeaza diferit in functie de locul in care au fost puse. Nu uita sa verifici presiunea din pneuri atunci cand le schimbi.“ 

Stabileste din timp nivelul corect de presiune
Martin Dražík, Product Manager-ul Nokian Tyres din Europa Centrala, reaminteste cateva masuri de precautie atunci cand se trece la anvelopele de iarna. Spre exemplu, anvelopele directionale au o directie specifica de rotatie. Aceste au un model in forma de sageata care trebuie sa fie asezat cu varful inainte. In cazul in care anvelopele sunt asezate gresit, acestea nu vor oferi aderenta necesara in conditii de vreme dificila de iarna. „Ar trebui sa stabilesti nivelul corect de presiune al anvelopelor inainte sa efectuezi schimbarea lor. Uneori, oamenii merg la service-ul auto pentru verificarea presiunii din pneuri abia dupa ce au trecut la anvelopele de iarna. Daca se intampla ca vreo anvelopa sa aiba presiunea foarte scazuta, drumul pana la service ii poate provoca daune iremediabile.”, ne spune Dražík.

Sfaturi pentru schimbarea anvelopelor
• Fa testul cu moneda: Pune o moneda de 2 euro in santul anvelopei. Daca marginea argintie ramane in afara santului, ar trebui sa-ti inlocuiesti anvelopele. Aceasta margine are 4 mm grosime, iar limita minima legala pentru adancimea beznii de rulare este de 3 mm.
• Toate produsele Nokian Tyres au un Indicator de Siguranta (DSI) care permite soferilor sa verifice conditiile si nivelul de siguranta al anvelopelor. Acest indicator va arata adancimea santurilor principale, adica nivelul la care se afla adancimea benzii de rulare.
• Asigura-te ca ai o cheie tubulara in cruce, o cheie dinamometrica si un cric bun. Cricul din dotarea masinii nu este facut pentru folosirea repetitiva.
• Verifica manualul masinii pentru punctele corecte de ridicare si pentru recomandarea producatorului in ceea ce priveste presiunea anvelopelor. Anvelopele de iarna ar trebui umflate cu 0.2 bari mai mult decat cele de vara.
• Ai nevoie de o platforma dura si stabila pentru schimbarea anvelopelor.
• Daca masina ta are jante din aliaj, strange piulitele la fiecare 100-200 km.
• La fiecare 6.000 – 8.000 km, ar trebui sa muti rotile de pe axele motoare, pe cele cu rotatii libere. Din acest motiv ar trebui sa marchezi ordinea in care depozitezi anvelopele.

Articole similare

Ad