Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ursus mizeaza pe colaborare

Jucatorii de pe piata sunt secretosi cu privire la afacerile lor si rar impartasesc cunostinte sau asa-zise retete de succes de teama de a pierde vreun avantaj concurential. Documentele sunt cu atat mai mult secrete, cu toate ca sunt putine cu adevarat importante si care nu ar trebui vazute de concurenta, printre care cele ce oglindesc strategia, salariile sau politicile comerciale. Daca strategia VMI (Vendor Management Inventory) este oarecum aplicata de catre companiile mari, CPFR, planificarea colaborativa, un concept putin mai avansat, nu prea este aplicat, deoarece presupune existenta unui parteneriat solid, bazat pe incredere si documente la vedere, in conditiile in care in tara noastra parteneriatul este considerat inca „o exagerare corporatista“.
 

In cadrul conferintei Arilog desfasurate in martie la Bucuresti, Ilie Gageatu, sales director Ursus Breweries, a expus modul cum CPFR (Collaborative Planning, Forecasting, Replenishment) a inceput sa fie derulat de catre companie. Acest concept poate fi aplicat de partenerii de supply chain si este un proces de colaborare, de planificare colaborativa prin impartasire de informatii pentru a satisface mai repede cerintele consumatorului, a reduce costurile si a creste eficienta.
Notiunile-cheie care dicteaza tot acest concept sunt colaborarea si planificarea, in conditiile in care in supply chain fara previzionari acurate riscurile sunt extrem de mari.
CPFR nu cuprinde doar componenta logistica, ci si cooperarea pe diverse orizonturi temporale, pe termen scurt, mediu si strategic.
Urmeaza partea de previziune colaborativa din moment ce din foarte multe motive este din ce in ce mai greu de facut o planificare cu acuratete. Cerintele consumatorului sunt din ce in ce mai mari, sunt tot mai multe promotii, comertul crescand in complexitate. Astfel, cu cat planificarea este facuta mai aproape de punctul de vanzare, cu atat acuratetea este mai mare. „Intr-un astfel de proiect, daca previziunile sunt realizate colaborativ, in cazul nostru producator-distribuitor, sunt sanse mai mari ca informatiile pe care le avem la dispozitie despre ce va fi in viitor sa fie mai bune“, a aratat Ilie Gageatu, care considera insa ca „piata romaneasca face prea putine planificari, si atunci, cu cat exista mai multe astfel de actiuni intre parteneri, clare, pe termen lung si concertate, cu atat sansele ca partea de previziune sa fie mai sigura sunt mai mari. CPFR presupune punerea comuna la dispozitie a informatiilor. Distribuitorul are o serie de informatii despre piata, producatorul are datele proprii si prin impartasirea celor doua puncte de vedere diferite despre piata si a previzionarilor proprii rezulta o stare in care in tot lantul logistic lucrurile se deruleaza mai lin si mai eficient.“

Proiectul va fi extins
Ursus Breweries a demarat un proiect CPFR la finalul anului trecut cu doi dintre cei 35 de distribuitori ai sai, ei declarandu-se foarte multumiti pana acum.

Articole similare

Ad