Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Arhitectura implicarii angajatilor

Implicarea angajatilor in business urmeaza o anumita arhitectura, fiind o componenta dezvoltata de manageri pe doua niveluri: rational si emotional. Cum pot fi motivati angajatii pornind de la aceste doua elemente a incercat sa explice, in cadrul conferintei ECSLA, de la Brugge, Jan Van der Vurst, reprezentantul companiei olandeze de consultanta Kenaz.

Implicarea emotionala a angajatilor depinde de doua componente-cheie. Elementul rational este esential pentru angajat, reprezentand in esenta motivatia salariala si de crestere in cariera.
 

Potrivit lui Jan Van der Vurts, acesta este motorul care aduce si in principal tine angajatii alaturi de companie. Motivatia emotionala este chiar mai importanta la nivel psihologic pentru ca reprezinta puntea de legatura intre angajat si companie si masura in care se simt conectati.
„Implicarea emotionala are un impact major asupra motivatiei angajatului (57%), dar un impact si mai mare este detinut de aspectul financiar“, a mai spus Van der Vurst. 87% dintre angajati sunt motivati sa-si pastreze locul de munca doar de componenta financiara.
Cercetarile internationale au dezvaluit ca exista foarte multi factori care determina implicarea angajatului, insa rolul esential este detinut de managementul direct. Din punct de vedere al implicarii emotionale, un manager direct are o influenta de 36% asupra angajatului, insa de 73% la nivel rational.
Cele mai recente teorii cu privire la implicarea profesionala aduc in discutie trei elemente pe care un manager trebuie sa le respecte, si care sunt fundamentale si universale. „Exista trei nevoi care trebuie indeplinite: de autonomie, apartenenta si competenta.“
Autonomia explica nevoia angajatului de a fi conectat si implicat direct in anumite situatii-cheie pentru companie. Angajamentul este o responsabilitate atat a managerului, cat si a echipei. In opinia lui Der Vurst, sursele de motivare sunt de ordin intrinsec, prin care angajatul dezvolta o activitate interesanta si spontana, si extrinsec, prin care angajatul este prins intr-o activitate care duce la consecinte diferite. „Daca la inceputul fiecarei ture exista un briefing de 10 minute al situatiei zilei precedente si al foscusului din ziua respectiva, chiar daca necesita un efort de timp, rezultatele pot fi extraordinare.“

Articole similare

Ad