Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Preturile de transport trebuie sa creasca

In contextul in care taxele de drum cresc, Germania a impus un salariu minim pentru toata lumea, iar Franta si Belgia nu mai permit efectuarea pauzei de 45 de ore in camion, tot mai multe companii de expeditie si transport au anuntat cresteri de tarife.

Chaim Huijsman, Head of Corporate Sales in cadrul Gebrüder Weiss, a explicat ca tot mai multe companii care activeaza in domeniul transporturilor au anuntat scumpirea tarifelor. In prezent, cel putin la activitatea de grupaj, preturile sunt atat de mici incat aproape nimeni nu mai face profit.
 

In schimb, cele mai multe costuri sunt in crestere. Taxele de drum s-au marit de la inceputul acestui an in Austria cu 1,5%, in Cehia, unde sunt diferentiate in functie de sectorul de drum folosit, si mai sunt si alte state unde se asteapta scumpiri. Vestea buna este ca aceste cresteri de taxe vin pe fondul unui pret la combustibil destul de rezonabil, care s-a diminuat in majoritatea tarilor.
Una dintre cele mai mari probleme este gasirea de soferi de calitate, pe care apoi este foarte greu sa-i motivezi sa ramana in companie.
Huijsman a evidentiat si noile reguli impuse soferilor de catre state precum Franta, unde pauza de 45 de ore este obligatoriu de facut la hotel, iar nemtii au introdus salariul minim de 8,5 euro/ora. In ceea ce priveste salariul minim impus in Germania, reprezentantul GW da exemplul unui drum Arad-Köln-Arad, de 2.820 km, din care 1.260 km sunt parcursi prin Germania, ceea ce inseamna ca soferul petrece 20 de ore pe teritoriul acestui stat. In conditiile in care el este, de exemplu, roman, si castiga un salariu de 2,50 de euro/ora, diferenta pana la salariul cerut in Germania este de sase euro. Iar daca inmultim sase euro cu 20 de ore, rezulta un cost suplimentar de 120 de euro/cursa, …

Articole similare

Ad