Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Presiunea pe pret poate scadea profitul

Presiunea pe pret este tot mai puternica din partea clientilor, care, in plus, impun si penalitati in dezacord cu profitul obtinut de viitorul partener. Iar pentru a-si onora contractele casele de expeditii sunt nevoite sa suporte cresterile de pret la transport. GW a renuntat la astfel de contracte care i-au adus o scadere a profitului, desi atat volumele de transport, cat si numarul de clienti ai companiei sunt in continua crestere.
 
Anul trecut a fost unul bun pentru Gebrüder Weiss, insa putin sub ce se asteptau reprezentantii companiei. Astfel, 2014 a fost un an mai bun decat 2013 din punct de vedere al cifrei de afaceri, dar mai slab ca profitabilitate cu 10-15%, deoarece, desi atat volumele, cat si numarul de clienti au crescut, presiunea pe pret a fost tot mai puternica la licitatii. Aproape fiecare contract negociat sau renegociat a insemnat un pret mai mic sau, in compensatie, un serviciu suplimentar. Au fost si contracte pe care compania de logistica le-a refuzat, considerandu-le dezavantajoase.
 
Diferenta de pret, din buzunarul expeditorului
Profitul a scazut si din cauza faptului ca, desi transportatorii au crescut preturile, clientii nu au fost de acord sa plateasca mai mult. Iar pentru unele curse contractate de pe bursa GW a trebuit sa suporte diferenta de pret. 
„Chiar daca in unele situatii am avut de pierdut, in special la cursele interne, ne-am onorat pana la capat contractele. La extern impactul nu a fost atat de puternic, deoarece cursele sunt mai bine platite“, a explicat Viorel Leca, directorul general GW Romania.
Scaderea eficientei in distributia nationala sau transportul in regim de camioane complete nu se datoreaza numai faptului ca exista o mare presiune pe pret, dar si faptului ca e foarte dificil sa optimizezi anumite rute (plin-plin) si, in astfel de situatii, atat transportatorul, cat si expeditorul isi asuma o parte din costul dislocarii camionului.
 
Grupajele necesita sustinere financiara pe termen lung
Activitatea de grupaj a devenit interesanta pentru mai multe companii de logistica, insa necesita investitii ani de zile pana a se ajunge la o masa critica in stare sa justifice investitiile in reteaua de distributie. La acest tip de serviciu apeleaza, in general, companiile care au de livrat marfa in 24-48 de ore. Pentru o firma aflata la inceput, cu un singur client mare care doreste o astfel de livrare in mai multe zone din tara, acest serviciu reprezinta o pierdere pana reuseste sa consolideze marfurile pe destinatiile cerute. „Daca ai de livrat marfuri la Botosani, de exemplu, camionul va trebui platit dus-intors, pentru ca nu mai are cu ce sa se intoarca. Pe de alta parte, pentru a tine un anumit numar de camioane disponibile trebuie sa platesti, iar volumele per client variaza. De aceea cred ca cei care vor sa ofere servicii de grupaj trebuie sa aiba cu ce sa le sustina financiar si sa tina cont de faptul ca este un angajament pe termen lung.“
In plus, un contract trebuie privit per ansamblu pentru a vedea …

Articole similare

Ad