Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

O gama noua Euro 6, un nou inceput

Pentru editia din acest an a targului de autobuze si autocare Busworld Kortrijk, Daimler Buses s-a pregatit temeinic, cu mai multe vehicule in premiera mondiala. In total vor fi expuse noua autobuze si autocare Mecedes-Benz si Setra, din care sase vor face pentru prima data cunostinta cu publicul, cum ar fi Tourismo K sau TopClass 500.

Anul trecut a fost cel mai slab din ultimii 20 pentru autobuze. Din iunie piata a continuat sa scada cu 8,2%, iar in Europa de Vest scaderea a fost si mai mare, de aproape 10%.
 

Datoriile si criza financiara mentin reduse bugetele municipalitatilor. In plus, si segmentul turistic este precaut in investitii, astfel ca Europa ramane o provocare pentru producatorii de vehiculele dedicate transportului de pasageri. Pe de alta parte, America Latina transmite semnale pozitive, in special Brazilia, care se pregateste pentru organizarea Campionatului Mondial de Fotbal.
In prima jumatate a lui 2013, Daimler a vandut 14.000 de unitati, cu 5% mai multe fata de perioada similara a anului trecut. Impulsul a fost generat de vanzarea sasiurilor in America de Sud, insa se simte o imbunatatire si pe segmentul autobuzelor integrale in Europa. Vanzarile au atins 1,7 miliarde de euro.
In Europa, sectorul turistic a raportat scaderi, spre deosebire de autobuzele urbane.
Cota de piata Daimler a crescut in Europa de Vest cu 3,1%, ajungand la 29,8%. Motorul de crestere a fost Germania, unde Daimler detine 54,1% din piata (+10%). Vanzarile in Turcia au crescut cu 23%, iar in Brazilia, cu 16%, pentru aceasta din urma fiind livrate 9.500 de unitati. In ciuda scaderii, si in Argentina situatia a fost una pozitiva pentru Daimler, trei din patru autobuze vandute pe piata locala iesind de pe poarta producatorului german.

Vanzarile s-au imbunatatit treptat
Programul Globe2013 deja isi arata efectele, asa cum a explicat Hartmut Schick, CEO Daimler Buses. Numarul comenzilor primite in ultimele cateva luni este in crestere comparativ cu perioada similara a anului trecut, insa 2013 per ansamblu este privit totusi cu precautie. Ca urmare a cresterii din aceasta toamna, fabricile vor opera in medie 52,5 ore/saptamana. Capacitatea de productie a crescut, mai ales ca se vor produce in paralel Euro 5 si Euro 6.
La cresterea volumelor au contribuit cateva comenzi majore. Cea mai mare comanda unica pentru noua generatie de Citaro a venit de la autoritatea de transport Wiener Linien din capitala Austriei, unde vor fi livrate 217 unitati. Alte 132 de Citaro vor ajunge la operatorul olandez Qbuzz si 172 la Bruxelles. In iulie au fost livrate ultimele 159 de Citaro din comanda lansata in noiembrie 2012 de autoritatea de transport din Budapesta. Iar cea mai mare flota de autobuze hibride, 25 de Citaro Hybrid, va ajunge la Kecskemét (Ungaria), unde Daimler a inceput constructia de autoturisme compacte.

Articole similare

Ad