Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Utilitarele grele VW, cu sigla MAN

MAN se pregateste de o noua intrare pe piata vehiculelor comerciale usoare, dupa ce in urma cu 40 de ani a lansat impreuna cu Volkswagen o versiune co-branduita a modelului LT. Acum, in aceeasi formula de colaborare, producatorul bavarez propune MAN TGE, care are la baza noul Crafter si va fi produs la noua fabrica Volkswagen de vehicule comerciale.
 

Cu un portofoliu de vehicule ce acopera sarcini de la trei la 44 t, MAN devine un furnizor complet de produse, avand solutia optima pentru fiecare tip de transport. Noul TGE se adreseaza unei categorii noi de clienti, utilizatorii de vanuri si comerciale usoare, cu precadere din domeniile logistica si constructii, dar si din alte sectoare industriale specifice, inclusiv transport de persoane. Cu un coeficient de aerodinamicitate de 0,33, un consum mic de combustibil si cheltuieli reduse de intretinere si reparatii, MAN TGE promite cel mai bun cost total de operare (TCO) pe segmentul sau.

Spatios si cu capacitate mare de incarcare
Pe langa modelele furgon inchis sau vitrat, versiunea sasiu-cabina simpla sau dubla poate fi carosata in numeroase variante. De altfel, lungimea TGE variaza intre 5.983 si 6.833 mm, inclusiv o varianta de 7.388 mm fiind disponibila, aceasta din urma cu consola mai lunga in spate. In functie de aplicatie se poate alege dintre trei variante de inaltime – 2.340, 2.575 si 2.800 mm – iar volumul maxim al spatiului de incarcare ajunge la 18,3 m3. De mentionat ca iluminarea zonei cargo cu lampi LED este inclusa in echiparea standard.
Modelul de baza al gamei MAN TGE are 3 t masa maxima total autorizata, iar cel mai mare ajunge la 5,5 t. Alte 3,5 t pot fi tractate cu remorca. Sarcina utila este impresionanta: 1,5 t de marfa in cazul versiunii de 3,5 t MTMA.

Versatilitate si eficienta a trenului de rulare
Gama de motorizari este, de asemenea, foarte cuprinzatoare. In functie de sarcina totala admisa se poate opta intre tractiune fata, spate sau integrala si pentru toate modelele sunt disponibile atat cutia de viteze manuala cu 6+1 trepte, cat si transmisia automata cu 8+1 trepte. Noua familie de motoare VW lansata in urma cu mai bine de un an pentru modelul Transporter va echipa si furgoanele MAN, cu mentiunea ca propulsorul cu patru cilindri a fost special adaptat pentru a face fata cerintelor mai „dure“ din exploatarea vehiculelor comerciale. Motorul este economic, robust si disponibil in patru variante de putere: 102, 122, 140 si 177 CP.

Confort si utilitate la interior
In spatele volanului, interiorul tipic pentru un vehicul comercial este transformat la TGE intr-un spatiu prietenos si confortabil. Numeroase rafturi si polite bine gandite ajuta soferul in activitatea sa zilnica. Scaunele, disponibile in diferite versiuni de design, ofera cea mai buna pozitie pe tot timpul zilei, iar materialul textil abraziv, imprumutat de la camioane, garanteaza o durata lunga de viata.
MAN TGE va fi scos la vanzare in martie 2017, iar productia va incepe in aprilie. Pentru inceput, vehiculul va fi disponibil in Germania, Austria, Elvetia si Olanda si din toamna anului viitor va fi propus si pe alte piete europene. Premiera mondiala a TGE a avut loc la IAA Hanovra.

Articole similare