Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad

Comisia Europeană va investi în reţeaua de alimentare cu hidrogen

Obiectivele europene privind reducerea poluării până în 2030 sunt dure, iar transportul trebuie să contribuie semnificativ la realizarea acestora. Comisarul Adina Vălean, a declarat în cadrul evenimentului „Decarbonizarea transportului greu şi rolul hidrogenului în viitor”, organizat de Politico, în parteneriat cu CNH Industrial şi Nikola, la începutul lui octombrie, că promovarea utilizării combustibililor alternativi şi dezvoltarea reţelelor de alimentare sunt esenţiale pentru reducerea poluării. De altfel, Strategia de mobilitate a Comisiei Europene este pregătită și va fi prezentată la începutul lui decembrie a.c., iar hidrogenul este considerat un punct cheie în dezvoltarea transportului ecologic în anii următori.

Deşi identificat ca o soluţie sustenabilă pentru propulsarea transportului de mărfuri pe distanţe lungi, hidrogenul (H2) nu este suficient de dezvoltat la ora actuală. Are însă avantaje incontestabile, astfel că pe viitor, Comisia Europeană (CE) și-a propus să investească în deschiderea a un milion de stații de alimentare cu hidrogen pe tot continentul, până în 2025. Pentru promovarea H2 este însă nevoie și de susținerea statelor membre. „Sunt țări unde piața în sine solicită dezvoltarea infrastructurii de alimentare cu energie electrică pentru vehicule și acest lucru se întâmplă de la sine. În alte țări, acest lucru trebuie stimulat cu investiții europene”, a precizat comisarul Vălean. „Foarte important, trebuie analizat volumul total de energie necesar în toate domeniile economice – inclusiv în transport – și trebuie să vedem dacă avem de unde să obținem toată cantitatea necesară și resurse regenerabile. Pentru că electricitatea obținută din arderea combustibililor fosili nu este verde”.

Investiţiile în dezvoltarea tehnologică trebuie dublate şi de măsuri de co-interesare şi de stimulare a industriei, în vederea trecerii de la vehiculele convenţionale la cele ecologice, mai ales că acestea din urmă nu sunt deloc ieftine.

Adina Vălean și-a arătat dezamăgirea cu privire la faptul că dezbaterea planificată în Parlamentul European privind eurovinieta nu progresează, deși ar trebui să fie o prioritate. „Trebuie introdus principiul plății pe poluare în toate țările membre și acest lucru trebuie discutat cât mai repede și agreat la nivel european. Problema este că multe țări au rezerve în acest sens. Totuși, până la începutul anului viitor ar trebui să avem o poziție clară pentru eurovinietă”.

Europa trebuie să fie primul continent cu zero emisii poluante până în 2050, iar H2 poate juca un rol important în atingerea acestui obiectiv, este de părere şi Artur Runge-Metzger, director DG Climate Action. „Motivul pentru care tehnologiile verzi nu sunt adoptate pe scară largă este faptul că sunt încă scumpe. Prin urmare, trebuie să ne asigurăm că dezvoltarea va continua, pentru a face ca tehnologiile să fie mai accesibile. Apoi, trebuie investit în producția de H2 și în infrastructura de alimentare. Pentru ca H2 să se impună, trebuie să aibă un avantaj competitiv în fața celorlalte soluţii disponibile. De asemenea, dacă autoritățile nu vor investi, sectorul privat nu o va face singur. În acelaşi timp, trebuie reglementate standarde clare privind toate categoriile de vehicule, pentru a putea grăbi reducerea poluării. S-a făcut acest lucru pentru camioane, autobuze și autocare, iar în lunile următoare se vor introduce standarde și pentru autorisme și vanuri”.

Articole similare

Ad