Una dintre cele mai mari companii din lume de alimente și băuturi, Nestlé anunță retragerea lui Marco Settembri din funcția de vicepreședinte executiv și director general al Nestlé pe zona din Europa. Marco Settembri se va pensiona la finalul lui iunie, după o carieră de peste 36 de ani în cadrul companiei.
Începând cu angajarea sa la Nestlé Italia în 1987, Marco Settembri a ocupat mai multe poziții de conducere în diverse afaceri ale companiei. Sub conducerea sa, Purina PetCare a devenit una dintre cele mai mari și mai profitabile afaceri ale Nestlé în Europa. În 2017, a fost numit șef al regiunii EMENA (Europa, Orientul Mijlociu și Africa de Nord), iar în 2022, odată cu reorganizarea geografică a Nestlé, a devenit șeful regiunii pe Europa.
Guillaume Le Cunff, directorul general al Nespresso, va prelua funcția de CEO pe Europa, fiind și membru al Comitetului Executiv al grupului începând cu 1 iulie 2024. Cu o experiență de peste două decenii în cadrul Nestlé, Le Cunff și-a început cariera în 1998, ocupând diverse poziții în domeniul auditului intern și al finanțelor. Din 2007, el a fost implicat în managementul Nespresso, ajungând să conducă divizia din SUA în 2015, unde a avut un rol important în succesul lansării Vertuo și în consolidarea poziției Nespresso pe piața americană.
În calitate de CEO global al Nespresso din 2020, Guillaume Le Cunff a fost responsabil pentru extinderea geografică și creșterea organică a brandului. A introdus inițiative inovatoare, precum programul Reviving Origins, menit să sprijine regiunile de cafea afectate de conflicte sau dezastre naturale, promovând și dezvoltarea capsulelor compostabile pentru uz casnic.
„În numele Consiliului de Administrație și al Comitetului Executiv, aș dori să-i mulțumesc din inimă lui Marco pentru anii excepționali în cadrul companiei Nestlé. Îi dorim mult succes și împliniri în această nouă etapă a vieții sale. În același timp, suntem încântați să anunțăm că Guillaume va prelua funcția de director general pe Europa. Guillaume este un lider de afaceri inspirat și experimentat, cu o vastă experiență în construirea de branduri, inovație, comerț electronic și sustenabilitate. El este liderul ideal pentru a duce zona Europei la următorul nivel. Îi dorim mult succes lui Guillaume în noul său rol.”,
a precizat Mark Schneider, CEO Nestlé.
Lanțul de retail La Cocos își extinde prezența în România prin deschiderea unui nou magazin în Brașov, al patrulea hipermarket al său în țară, printr-o tranzacție intermediată de compania de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.
Noul magazin va avea o suprafață de aproximativ 10.000 de metri pătrați și va fi situat în complexul de retail Brintex-Brașov, în zona Bartolomeu. Această expansiune face parte din planul de creștere al lanțului de retail local La Cocos, care vizează deschiderea a încă cinci unități în perioada 2024-2025.
La Cocos Supermarket a devenit primul retailer independent din România care a înregistrat vânzări de aproximativ 1 miliard de lei în 2023, obținute prin activitatea a trei unități – două în Ploiești și una în București.
BRINTEX Discount Shopping Center a trecut recent printr-o remodelare majoră după 18 ani în aceeași locație, adăugând un total de 200 de magazine cu ocupare completă. Noul magazin La Cocos va completa oferta Brintex, preconizându-se că va genera o creștere semnificativă a traficului, ajungând la 5.000 de vizitatori zilnici. Atât La Cocos, cât și Brintex consideră că această colaborare reprezintă o potrivire perfectă, creând o experiență de cumpărături unică prin oferirea unei game variate și valoroase pentru locuitorii județului Brașov.
“Piața de retail alimentar este extrem de competitivă, având în vedere prezența marilor rețele internaționale, dar și a afacerilor locale care au reușit să se impună ca jucători importanți. La Cocos este unul dintre cele mai de succes branduri locale de hipermarketuri, un succes realizat printr-o poziționare atent cercetată pe piață. Deschiderea noii unități din Brașov, într-o locație cheie, cu o tradiție îndelungată, este rezultatul direct al unei bune colaborări cu proprietarul centrului comercial Brintex și al experienței acumulată de-a lungul anilor al echipei noastre de retail, care ne-a permis să identificăm cea mai bună soluție adaptată pentru a reproduce succesul brandului în acest oraș.”,
a declarat Dana Radoveneanu, Head of Retail Agency la Cushman & Wakefield Echinox.
La Cocos reprezintă un nou concept pe piața din România, un format de retail care oferă clienților săi trei niveluri de preț, în funcție de cantitatea cumpărată. Aceste magazine operează pe suprafețe extinse, punând la dispoziție aproximativ 12.000 de produse dintre cele mai cunoscute și mai bine vândute din țară.
Primul magazin La Cocos a fost deschis în 2014 în Ploiești. După câțiva ani de creștere continuă, unitatea, care avea o suprafață de 3.950 mp, a înregistrat vânzări impresionante de 54,4 milioane de euro în 2019. Planul de extindere a început în noiembrie 2020 prin deschiderea celui de-al doilea magazin în București, în cadrul Centrului Comercial Vitantis, cu o suprafață de aproximativ 11.400 mp. Mai mult, a treia unitate a fost inaugurată în noiembrie 2023, tot în Ploiești, având o suprafață de circa 13.000 mp, reprezentând astfel cel mai mare magazin operat de un lanț alimentar independent de retail din țară.
Retailul alimentar a fost unul dintre cele mai rezistente segmente de pe piață, înregistrând rate de creștere peste inflație în perioada 2019 – 2022, în ciuda creșterii generale a prețurilor și a erodării puterii de cumpărare și a consumului.
Studiul Romania Retail Snapshot 2023 realizat de Cushman & Wakefield Echinox a remarcat că lanțurile de hipermarketuri/supermarketuri au înregistrat o creștere cumulată a cifrei de afaceri de 18,2% în 2022, marcând astfel o performanță importantă într-un context economic complex.
02.10.2020
Ultimul număr: Mai 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit