Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ultima etapă a Dakar 2022, de la Bisha la Jeddah, a avut 516 km de legătură și 164 km de cursă specială – cea mai scurtă cursă specială de la ediția din 2022. Ea a fost câștigată de Dmitry Sotnikov, la 32 de secunde de Martin Macik (la volanul IVECO) și de Ignasio Casale (Tatra), la 1’01”, astfel că pilotul Kamaz obține a doua sa victorie la Dakar, după cea din 2021, și, ca și anul trecut, își adaugă în palmares încă cinci victorii de etapă după cei peste 4.200 km de drum parcurși la ediția din 2022. Pe locul al doilea a fost Eduard Nikolaev (Kamaz), la 9’58”, pe al treilea Anton Shibalov (Kamaz), la 1:11:11, iar pe al patrulea, Andrey Karginov (Kamaz), la 1:49:55. Următorii doi piloți, ambii la volanul unor camioane IVECO, au sosit la mai puțin de patru ore de lider: Janus Van Kasteren la 3:08:30 și Martin Van Den Brink, la 3:41:32.

Ultima etapă era prea scurtă pentru a schimba rezultatele înregistrate până atunci, deși diferența dintre Sotnikov și Nikolaev era minimă, circa 10 minute. Traseul a fost reprezentat de serpentine prin munți, fără dune, prin canioane mici și drumuri cu pietriș, pe care bătea vântul cu putere, și unde navigația era foarte dificilă. Și nisipul stârnit de mașinile din față a pus mari probleme pentru concurenți, limitându-le vizibilitatea, ceea ce, pe un teren cu pietre ascuțite și schimbări dese de direcție, chiar era o provocare pentru navigatori.

Totuși, a fost o etapă fără surprize neplăcute, astfel că nici clasamentul general de după 11 etape nu a suferit modificări în partea sa superioară.

Ultima dată când Kamaz a obținut primele patru poziții la Dakar a fost în 2021. În ceea ce privește titlul, el a fost câștigat de ruși pentru a 19-a oară de când participă la acest raliu.

Ultima dată când Kamaz a obținut primele patru poziții la Dakar a fost în 2021. În ceea ce privește titlul, el a fost câștigat de ruși pentru a 19-a oară de când participă la acest raliu.

Etapa a șaptea a raliului Dakar 2022, cu plecare de la Riyadh și sosire la Al Dawadimi, a măsurat 299 km de legătură și 402 km de cursă specială și i-a adus lui Anton Shibalov (Kamaz) prima victorie din acest an, urmat la 1’37” de Eduard Nikolaev (Kamaz) și la 4’25” de Martin Van Dern Brink (IVECO), unul dintre puținii piloți în afara celor de la Kamaz care au reușit să urce pe podium în etapele de până acum. În clasamentul general continuă să conducă Dmitry Sotnikov (Kamaz, care în etapa a șaptea a fost al cincilea, la 6’52” de lider), urmat de Nikolaev, la 5’14”, și de Shibalov, la 31’25”. Alți patru piloți au ajuns la mai puțin de două ore de lider, iar următorul deja este la mai mult de trei ore.

Camioanele Kamaz nu au avut nevoie de intervenții tehnice majore în ziua de pauză, ci doar de verificare și de înlocuirea unor consumabile.

În etapa a șaptea – a cărei lungime totală de 701 km o face a cincea din raliul din acest an, și a cărei specială de 402 km este cea mai lungă din a doua etapă a raliului și a treia din întreaga competiție – concurenții s-au îndreptat spre vestul Arabiei Saudite. Încă din primii 10 km, ei au dat de pietre mici și ascuțite sau mari, existând deci riscul de înțepare a anvelopelor. După care s-a ajuns pe o porțiune de peste 100 km de dune de nisip, în care unele vehicule au rămas blocate, inclusiv cel al lui Janus Van Kasteren, al patrulea în clasamentul general după prima jumătate a Dakar 2022, al cărui camion s-a răsturnat și a fost nevoie de ajutorul unui coleg de echipă pentru a-l repune pe poziție după 20 de minute. După porțiunea cu dune concurenții au mers 60 km pe asfalt și și-au mai tras sufletul, apoi au ajuns pe un platou cu secțiuni înguste și suprafețe cu pietre, unde au putut accelera din nou. Dar nu toți au reușit să atingă viteza maximă, din cauză că nisipul fin îi împiedica pe cei aflați mai în spate să facă depășiri. Și numai pe ultimii 100 km ai etapei speciale a început din nou o porțiune cu nisip și dune și apoi s-a ajuns într-o vale cu numeroase albii secate de râuri), unde au avut din nou ocazia să-și demonstreze abilitățile.

Unele echipaje, inclusiv cele ale lui Sotnikov și Nikolaev, nu au reușit să ia din prima punctele de control, iar Karginov a pierdut și el timp la un moment dat căutând direcția corectă. Nikolaev avea să declare, la finalul cursei, că a fost cea mai dificilă etapă din acest an, inclusiv din punct de vedere psihologic, din cauza navigației. Și cine s-a putut orientat cel mai repede a ajuns primul.

După etapa a șaptea, cinci camioane IVECO erau în Top 10.

Etapa a opta se desfășoară de la Al-Dawadimi la Wadi al-Dawasir.