Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Poziția Comisiei pentru transporturi a UE privind licențele este pragmatică

Tinerii șoferi profesioniști din UE au fost ținta unei campanii de siguranță eronate. Comisia pentru transport și turism (TRAN) a Parlamentului European oferă măsuri concrete pentru a aborda problema șomajului în rândul tinerilor și a deficitului de șoferi din UE, luând în considerare și abordând cu atenție aspectele legate de siguranța rutieră.

În contextul revizuirii în curs a Directivei UE privind permisele de conducere, este important să se facă distincția între realitate și ficțiune pentru a contracara mitul conform căruia toți tinerii șoferi profesioniști nu sunt în siguranță pe drumurile europene.

Înaintea unui vot crucial în plen asupra directivei care ar putea aborda o provocare importantă pentru sectorul transporturilor rutiere, și anume lipsa de șoferi, IRU a furnizat membrilor Parlamentului European fapte și cifre care demistifică prejudecățile îndreptate în prezent de anumite grupuri împotriva tinerilor șoferi profesioniști și a solicitat soluții imparțiale și pragmatice.

După cum a propus TRAN, Directiva revizuită privind permisele de conducere ar trebui:

  • Confirmarea vârstei de 18 ani ca regulă pentru șoferii profesioniști de camion, atât pentru operațiunile naționale, cât și pentru cele internaționale;
  • Confirmarea vârstei de 21 de ani ca regulă pentru conducătorii profesioniști de autobuze și autocare, recunoscând totodată capacitatea statelor membre de a reduce vârsta de conducere sub 21 de ani pentru toate tipurile de servicii, inclusiv cele mai lungi de 50 km, și
  • să permită tinerilor pregătiți să aibă acces la formarea profesională a șoferilor imediat după absolvirea școlii, permițând tinerilor de 17 ani să beneficieze de formare de șofer însoțit alături de un șofer experimentat.

Raluca Marian, reprezentantul IRU la UE, a declarat: “Tinerii din UE au fost ținta unei campanii de siguranță falimentare. IRU ar dori să atragă atenția în mod special asupra prejudecăților îndreptate împotriva tinerilor șoferi profesioniști sub pretextul deficiențelor de siguranță. Tinerii șoferi profesioniști și tinerii șoferi nu sunt același lucru. Șoferii profesioniști conduc pentru a-și câștiga existența. Aceștia sunt pe deplin motivați și instruiți timp de sute de ore pentru a conduce prudent pentru a-și menține mijloacele de trai.”

În prezent, în UE lipsesc peste 500.000 de șoferi profesioniști de autobuz și camion, un deficit exacerbat de numărul mare de șoferi care se pensionează în fiecare an și de afluxul scăzut de noi șoferi care intră în profesie. Versiunea revizuită a directivei propusă de TRAN oferă soluții eficiente pentru a atrage o forță de muncă nouă și sigură, inclusiv tineri, în profesia de șofer.“În vederea votului în plen din 27 februarie, solicităm parlamentarilor să susțină raportul TRAN, care prevede măsuri concrete pentru a aborda problema șomajului în rândul tinerilor și a deficitului de șoferi din UE, luând în considerare și abordând cu atenție aspectele legate de siguranța rutieră”, a conchis Raluca Marian.

sursa foto: IRU

Articole similare

Ad